ממשיכות לגייס: קרנות הנאמנות חצו את רף 180 מיליארד השקלים

תעשיית קרנות הנאמנות חצתה את רף 180 מיליארד השקלים עם גיוסים של כ-1.6 מיליארד השבוע – כך עולה מן הסקירה שפרסם היום בית ההשקעות מיטב.

עלי פי מיטב, הקרנות הכספיות ממשיכות לגייס על חשבון הפיקדונות בבנקים, זאת לאחר שגייסו השבוע כ-920 מיליון שקל. הקרנות המסורתיות לא פיגרו הרבה מאחור, עם גיוס של כ-700 מיליון שקל – זינוק של פי שניים מן הקצב שנרשם בשבוע שעבר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי מיטב, העליות הנאות שנרשמו בבורסה בשבוע האחרון הגבירו את תאבונם של המשקיעים, מה שהתבטא בגיוס של כ-1.6 מיליארד שקל בקרנות, עלייה של כ-20% בקצב הגיוס לעומת השבוע הקודם.


צילום: רויטרס

הקרנות המסורתיות רשמו גיוס של כ-700 מיליון שקל, בהובלת קרנות אג"ח קונצרניות ואג"ח כללי, ומנגד נרשמו פדיונות באפיקים הסולידיים, כגון קרנות שקליות וקרנות אג"ח מדינה. 

השבוע נרשמו תשואות של עד כ-0.5% במדדי התל-בונד השונים. העליות הגדילו בצורה ניכרת (50%) את קצב הגיוסים לקרנות הקונצרניות, ל-470 מיליון שקל, המהווים כ-67% מכלל הגיוסים בקרב הקרנות המסורתיות. 

הקרנות המנייתיות רשמו השבוע גיוס של כ-100 מיליון שקל, המתחלקים שווה בין קרנות מניות ישראל לבין קרנות מניות חו"ל. קרנות אג"ח כללי מגבירות אף הן את קצב הגיוסים בכ-35% לעומת השבוע הקודם, וגייסו כ-390 מיליון שקל.

לעומת הקרנות שגייסו כסף, הציבור מושך את כספו מקרנות אג"ח מדינה, וזאת למרות עליות במדד הממשלתי הכללי. השבוע נפדו מקרנות אג"ח מדינה כ-110 מיליון שקל. מדובר בירידה של כ-30% בקצב הפדיונות. מקרנות אג"ח שקליות נפדו 128 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן