ממשיכים לחדש: חמישה גאדג’טים שעשו את 2016

2016 הייתה שנה גדולה בכל הנוגע לגאדג'טים וחומרה. הנה כמה מהסיפורים הגדולים ביותר:

1. הגלקסי Note 7s המתפוצץ

חברת סמסונג עמדה בחזית של מה שאפשר לכנות בתור אסון בטיחות הצרכנים הגדול ביותר בהיסטוריה של הטלפונים החכמים.

הסמסונג גלקסי Note 7s אמור היה להיות הטלפון החכם היוקרתי והמתקדם החדש של החברה, חביב הקהל החדש שלה. אלא שלאחר שחרורו החלו צצים עשרות דיווחים על התחממות יתרה של המכשיר, על התלקחות ואפילו על התפוצצויות.

הסמסונג גלקסי S7 ו-S7 Edge | צילום: סמסונג

סמסונג ביצעה, ביוזמתה, איסוף של המכשירים בחזרה (ריקול), ולאחר מכן החליטו גם בנציבות למוצרי צריכה ובטיחות להכריז על ריקול משלהם. בסמסונג הקדישו את כל מרצם כדי להחליף את כל מכשירי ה-Note 7s מרחבי ארצות הברית, אבל הרבה לפני שהספיקה להשלים את ההחלפה, המכשירים החדשים החלו מראים תקלות דומות. על סמסונג נכפה להחזרי למחסניה את ה-Note 7s לנצח, וכעת היא בעיצומו של תהליך הבנייה מחדש של המותג שלה, לקראת שיווקו של הגלקסי S8 באביב הקרוב.

2. אפל מחסלת את שקע האוזניות

אפל ידועה כמי שלא פעם חריגה למגמות בנושאי חומרה. אבל אין ספק ששינוי מעצבן עבור אדם אחד יכול להיות מהלך של חזון עבור אדם אחר. השינוי הגדול שביצעה אפל בעולם החומרה השנה היה זניחת שקע האוזניות המסורתי של 3.3 מ"מ במכשיריה החדשים, אייפון 7 ו-אייפון 7 פלוס.

במקום זאת, המשתמשים חייבים כעת להאזין למכשיר באמצעות אזניות ה-Airpod האלחוטיות של אפל, באמצעות אזניות אלחוטיות אחרות, של יצרן צד שלישי כלשהו, או להשתמש בפלאג אחר כדי לחבר בכל זאת אזניות חוטיות, לשקע מסוג חדש שישנו במכשיר.

אפל. תמיד נחשבה ליוצאת דופן בעולם החומרה | צילום: Fotolia

3. Fitbit רוכשת את Pebble

ב-2016 עברה חברת Pebble מלהיות סיפור הצלחה של אתר גיוס מימון ההמונים Kickstarter לסיפור אזהרה לצרכנים אודות Kickstarter. השעונים החכמים של החברה היוו פעם תחרות לענקיות מתחום הטכנולוגיה הלבישה, כמו ה-Apple Watch והשעונים של חברות כמו Garmin ו-Fitbit. אלא ש-Fitbit רכשה את Pebble, בעיקר בשביל טכנולוגיית התוכנה שלה, ומאז היא מחסלת לה את החומרה.

בעוד שב-Pebble הבטיחו לצרכנים ששעוני החברה המצויים בשוק, שנמכרו בכ-2 מיליון דולר, "ימשיכו לעבוד כרגיל", אך גם אמרה "שהפונקציונאליות של Pebble ואיכות השירות שלה עשויים לפחות בעתיד". במילים אחרות, בנקודה מסוימת בעליה של פבל עשויים לאבד את המזל שלהם ולא יצליחו עוד לשמור על השעונים שלהם מתפקדים ועדכניים.

4. גוגל נכנסת לעולם החומרה.. שוב

באוקטובר האחרון גוגל ביצעה התחייבות גדולה לצרכנים במרחב החומרה והשיקה מערך מכשירים חדש. ה-Google Pixel הוא טלפון האנדרואיד החדש של החברה, שהולך יד ביד עם האייפון 7 וסמסונג גלקסי S7. כמו כן, ישנם גם ה-Google Home (התשובה של גוגל לאמזון אקו), Google Wi-Fi (התשובה שלה ל-Eero) ו-Google Daydream VR (התשובה של גוגל ל-Oculus Rift ול-Samsung Gear VR).

אין זו הפעם הראשונה שבה גוגל מתנסה בשוק החומרה, כמו למשל בעולם הטלפונים החכמים: ב-2012 קנתה החברה את Motorola Mobility עבור 12.5 מיליארד דולר, רק כדי להתחרט ולמכור אותה בעבור 2.9 מיליארד דולר בסך הכל לאחר שנתיים.

5. המשקפיים של סנאפ'צט

המשקפיים של סנאפצ'ט מכניסים אותה לשוק הטכנולוגיה הלבישה | צילום: יוטיוב

גם סנאפצ'ט החליטה להפוך השנה לחברת חומרה. לאחר שביצעה את המהלך המפתיע ומיתגה את עצמה מחדש כ-.Snap Inc, היא שחררה את משקפי השמש החדשים מדגם Spectacles, שמאפשרים לצלם קטעי וידאו בני 10 שניות ולהעלות אותם לסנאפצ'ט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן