ממתינים להחלטת הפד: המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים

המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים, בציפייה להחלטת הריבית בארה"ב הערב אשר תשפיע על המסחר בשווקים בעולם ב-2016. אמש ננעלה וול סטריט במגמה חיובית ואצלנו מניות הגז במוקד גם היום. עסקת פוסון-הפניקס: מאמצים להעביר את היתר השליטה בחברת הביטוח מידי קבוצת דלק לפוסון.

המתח בעולם מגיע לשיאו היום, בשל הציפייה להחלטת הריבית של הבנק המרכזי בארה"ב. אם יחליט להעלות את הריבית מרמתה האפסית – תהיה זו הפעם הראשונה מזה כמעט עשור. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "בשוק מתחממים לקראת אירוע השיא הערב, החלטת הריבית של הבנק הפדרלי בארה"ב. לאחר שבימים האחרונים בשוק העדיפו לנקוט מעט זהירות לקראת ההחלטה, נתוני האינפלציה שפורסמו אמש, והיו הגבוהים ביותר מאז מאי 2014, החדירו שוב במשקיעים ביטחון כי הבנק הפדרלי יממש את הבטחתו ויעלה היום את הריבית. למעשה, הבנק הפדרלי, שמאוד חרד ליציבות השוק הפיננסי ולסנטימנט המשקיעים, עלול להטיל את השוק לסחרור מסוכן אם שוב יהסס ויחליט לדחות את העלאת הריבית בעוד פגישה. מלבד שאלת העלאת הריבית, בשוק ינסו ללמוד מתוך הצהרת הבנק ומסיבת העיתונאים מה תכניותיו של הבנק ל-2016, באיזה קצב הוא מתכוון לנרמל את הריבית ומהם הפרמטרים להמשך מדיניותו".

המשקיעים, כאמור, ממתינים להחלטה, ובשעה זו המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית, בהמשך לנעילה החיובית אמש.

אצלנו, כאמור, ננעל המסחר ביירידות שערים, כאשר מדד ת"א 25 נחלש ב-0.5%, מדד ת"א 100 השיל 0.4% מערכו ומדד הבנקים נחלש ב-0.8%. מדד התקשורת טיפס ב-0.2%, מדד הנדל"ן נחלש ב-1.5% ומדד הנפט והגז ירד ב-1.3%.

פרשת פוסון והפניקס ממשיכה לרכז עניין. כזכור, בסוף השבוע נעלם גואו גואנגצ'אנג, יו"ר פוסון הסינית, בשל חקירה מצד השלטונות במדינה, ובתחילת השבוע הוא שוחרר ממעצר. בעקבות היעלמותו המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, הקפיאה את הענקת היתר הבעלות על הפניקס לפוסון מידי קבוצת דלק. כעת מתרכזות פוסון ודלק במאמצים להפגיש בין גואנגצ'אנג לבין סלינגר. בעקבות ההתפתחויות מניית הפניקס התחזקה היום ב-0.4% ומניית דלק נחלשה ב-2%.

מניות הגז המשיכו לרכז תשומת לב גם היום, על רקע התנודתיות במחירי הנפט בעולם ואישור מתווה הגז המסתמן בארץ. דלק קידוחים צנחה היום ב-3.4%, רציו נחלשה ב-1.2% ואבנר איבדה 3.4% מערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן