מנהיגי ה-G20 מתערבים בבחירות בארה"ב: "צריך להעלות מסים"

המדיניות הכלכלית של ארה"ב עלולה לפגוע בצמיחה של המשק הגלובלי, כך טענו מנהיגי ארגון ה-G20. בכינוס שערכו שרי האוצר של 20 הכלכלות החזקות בעולם בסוף השבוע במקסיקו, קראו מנהיגי המדינות לממשלת ארה"ב לקצץ 600 מיליארד דולר מתקציבה וכן להפעיל תוכנית להעלאת מסים בתחילת 2013, על מנת למנוע הדרדרות המדינה למיתון נוסף. 

לטענת אחד מנציגי ה-G20 שנכח בכינוס בסוף השבוע, "האמריקאים בעצמם מודאגים מהמצב ויודעים כי יש למנוע את הדרדרות המשק, אולם בתקופה זו הם אינם יודעים כיצד יטפלו בנושא זה". התמודדות הממשל האמריקאי עם סכנת הצוק הפיסקלי נדחתה עקב ההכנות לבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו ביום שלישי הקרוב.

בחודש ינואר הקרוב יפוג תוקפה של תוכנית המסים שהנהיג הנשיא ג'ורג' בוש הבן. באותה תקופה ינסו גורמים שונים בממשל האמריקאי להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות לנסח תוכנית ארוכת טווח לקיצוץ התקציב הלאומי. 

צילום: רויטרס

לטענת שרי האוצר של מדינות ה-G20 "ארה"ב לא מכבדת את ההתחייבויות הקודמות שלה, להוריד את שיעור החוב הלאומי". עוד טוענים בארגון כי בארה"ב לא קיימת תוכנית כלכלית חזקה ויציבה מספיק בכדי למנוע את הדרדרות המשק. 

הקונגרס האמריקאי צפוי להודיע בקרוב על העלאת יעד הגירעון הלאומי. למרות הקונצנזוס הבסיסי הקיים בארגון ה-G20 לגבי הצורך בקיצוץ התקציב של ארה"ב, ישנו קונפליקט לגבי הקצב בו יעשה הקיצוץ והיקף הרחבת גביית המסים במדינה.

מזכ"ל ה-OECD שהשתתף בכינוס ה-G20 אמר כי בכוונת הארגון לפנות לארה"ב בדרישה להפעיל קיצוץ תקציבי נרחב וכי הוא בטוח שהקונגרס האמריקאי יענה לדרישה זו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן