מנהל התעופה האמריקני החליט להתיר את איסור הטיסה לישראל

מנהל התעופה האמריקנית הסיר הבוקר (חמישי) את איסור הנסיעה מעל ת"א יום וחצי לאחר שעצר את הטיסות לנמל התעופה בן גוריון עקב דאגה לשלום הנוסעים.

במהלך הימים האחרונים מאז ההחלטה, פעל לובי ישראלי בצורה מאסיבית בוושינגטון על מנת להתיר את ההחלטה הזאת אשר התקבלה לאחר שחמאס ירה רקטה שנפלה קרוב לנמל התעופה ביום שלישי. בעקבות ההחלטה החלו חברות נוספות לעצור את הטיסות שלהם וגרמו לכך שלמעלה מ-80 טיסות בוטלו או נדחו במהלך הימים האחרונים.


דלתא ו-יו אס איירוויס. יחליטו לחזור לטוס? | צילום: רויטרס

"אני 20 שנה בשדה התעופה ולא ראיתי דבר כזה", סיפר אחד העובדים בשדה, שניסה להסביר לנוסעים המאוכזבים כי לא יוכלו לעזוב את הארץ עם החברות האמריקניות: "כולם היו כאן בטירוף, לא ידענו איזו חברה עומדת להיות הבאה בתור. ראינו אנשים שחיכו לחופשות במשך תקופה מגיעים לשדה התעופה ולא מאמינים מה שקרה שם".

כעת, כשהחרם הוסר, שלוש חברות התעופה שטסות לישראל דלתא, יונייטד איירליינס ויו.אס ארליינס, צריכות להחליט באופן עצמאי האם הן מחזירות את הטיסות.

בהצהרה ששיחרר המנהל נאמר: "לאחר התייעצות עם הממשל ולאחר שהערכנו את המצב הביטחוני בישראל, החלטנו להתיר את את הטיסה לאחר שקיבלנו מידע חדש ומספק מהממשלה הישראלית, שמאבטחת באופן מקסימלי את יעד הטיסה ודואגת לאזרחים אשר יטוסו כשהיא מצמצמת את הסיכונים הפוטנצייאליים לתעופה הישראלית למינימום".

CNN מדווח כי ממשל אובמה ספג ביקורת חריפה בעקבות ההחלטה, או יותר נכון, אי מניעתה, כשחלק מהמבקרים העלו את הסברה כי מדובר בניסיון לחץ על ישראל להגיע להפסקת אש. אך בממשל דחו את הביקורת וטענו כי "לא השתמשנו ב-FAA לעשות שום דבר. המנהל מחליט באופן עצמאי את ההחלטות לגבי שלומם וביטחונם של נוסעי חברת התעופה שלנו ועבור חברות התעופה שלנו. הם עשו שיקול דעת שלהם".

מי שהתנגד באופן חריף להחלטה הוא ראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג, שהגיע הלילה לישראל בטיסה של חברת "אל על" כמפגן תמיכה בישראל. בלומברג טען כי הוא חשב-FAA עשה "טעות".

"כמו שלא היינו רוצים לעצור טיסות לשדות תעופה באמריקה כיוון שזה היה הרסני עבורינו. זה הרסני עבור ישראל לעצור את הטיסות". ה-FAA הודיע כי הוא ממשיך במעקב "אחרי המצב המאוד נזיל סביב נמל התעופה בן גוריון וינקוט בפעולות נוספות, במידת צורך".

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן