מנהל רשות המסים היוצא: "מי שבאמת רוצה שוויון בנטל צריך להתחיל משוויון בתשלום המסים"

מנהל רשות המסים היוצר, דורון ארבלי, סיים שלשום את תפקידו באופן רשמי בטקס חילופי מנהלים. לנעליו של ארבלי יכנס רו"ח משה אשר. הבוקר דיבר ארבלי בראיון בגלי צה"ל.

"בהכנת התקציב ידרשו למלאכת מחשבת עמוקה מבחינת הקיצוצים והטיפול בפטורים ממס", אמר ארבלי לגבי התכנית הכלכלית הנחוצה. "זה לא יהיה פשוט. ברור שהתמונה אינה מעודדת".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ארבלי התייחס גם למס הנמוך שמשלמות לכאורה כמה מהחברות הגדולות, וגם למלשינון: "הדיון הציבורי סביב המס הנמוך מפספס את התרומה של החברות למשק", אמר ארבלי. "מי שבאמת רוצה שוויון בנטל צריך להתחיל משוויון בתשלום המסים. יש כאלה שמשלמים – ויש כאלה שמעלימים".

דורון ארבלי | צילום: ישראל מלובני

"עצם העובדה שמדברים על זה – זה אומר שהמלשינון עושה את תפקידו", סיכם ארבלי, אשר סיים קדנציה בת שנה וחצי בתפקיד.

לפני כחודש נחשפו המלצות הוועדה להעמקת גביית המס והמלחמה בהון השחור, וארבלי התרוצץ בין אולפני הרדיו והטלוויזיה להסברת התוכנית. במקביל הוא נפגש עם רואי חשבון בכירים, שטענו כי חלק מההמלצות – כמו הפיכת העלמות מס לעבירות של הלבנת הון – מחמירות מדי. בהמשך נפגש עם מנהל המכס הרוסי, כדי לקדם את הסחר ולהילחם בישראלים שהפכו את רוסיה למקלט מס.

ארבלי נשמע אז אופטימי ביחס לתוצאות המלצות הוועדה. "שליש מההמלצות הובאו לאישור הכנסת הקודמת, שליש נוסף נמצא בשלבי ניסוח של טיוטות חקיקה והשליש הנותר ייושם במהלך 2013. מדובר במהפכה של ממש", אמר לסופהשבוע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן