Forbes Israel Logo

מנובמבר: אסם מעלה מחירים בשיעור ממוצע של כ-4.8%

פחות משלושה שבועות לאחר שהודיעה חברת יונילייור על העלאת מחירי מוצריה, מתווספת היום חדשה רעה נוספת לצרכן הישראלי. קבוצת אסם הגישה היום לקמעונאים מחירון חדש שיכנס לתוקף באחד בנובמבר 2012, ושבהתאם לו יעודכנו מחירי אסם בשיעור ממוצע של כ-4.8%. 

שיעורי העלייה בקטגוריות המרכזיות, שיכנסו לתוקף ב-1 בנובמבר 2012: מחיר דגני הבוקר יעלה ב-3.7%, הקפה ב-6.1%, החמוצים ב-2.3%, המאפים ב-5.6%, החטיפים ב-5.8%, צבר ב-4.1% וטבעול ב-4.0%. מחירי מוצרי מטרנה יישארו ללא שינוי.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בארבע השנים האחרונות עדכנה קבוצת אסם את מחיריה פעם אחת, בשיעור ממוצע של 3.6%. העלאה זו, שבוצעה בינואר 2011, קוזזה בחלקה כאשר בעקבות המחאה החברתית הורידה הקבוצה מחירים של כמה מוצרים מרכזיים בסל הצריכה הישראלי.

המחירים בסופר שוב עולים

באסם טוענים כי מאז ינואר 2011, התייקרו בעשרות אחוזים חומרי הגלם שעליהם מבוססים מוצרי החברה, וביניהם חיטה, תירס, סויה ושמן. בנוסף לכל אלה עלו לטענת אסם מחירי הדלק, המים, החשמל והארנונה בעשרות אחוזים והוסיפו עשרות מיליוני שקלים לעלויות הייצור.

מאסם נמסר כי "בזכות צעדי התייעלות עמוקים הצליחה קבוצת אסם לספוג חלק ניכר מההתייקרויות ולדחות את עליית המחירים. שיטות שהוטמעו במפעלים אפשרו חיסכון ברצפת הייצור, צומצמו הוצאות ההנהלה והמטה, קוצצו הוצאות שיווק, מפעל תחליפי הבשר בארה"ב מוזג למפעל "טבעול" בישראל ועוד.

"פעולות אלה סייעו לקבוצה להימנע מהעלאת מחירים במשך קרוב לשנתיים, אך צעד זה הפך למחויב המציאות על רקע גל ההתייקרויות האחרון. גם עליית מחירים זו מפצה באופן חלקי בלבד על העלייה בהוצאות הייצור והתפעול".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.