מנורה: "אין לבצע את מכירת מניות כור ללא פירעון החוב"

חברת מנורה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב את תגובתה לבקשת ההבראה שהוגשה על ידי הנאמנים של מחזיקי האג"ח של חברת אי.די.בי פתוח. מנורה מציינת כי במחצית הראשונה של שנת 2012 העניקה הלוואה מובטחת לאי.די.בי פתוח, אשר יתרתה עומדת כעת על סך של כ-200 מיליון שקל. ההלוואה מובטחת בשעבוד על מניות של חברות כור תעשיות, כלל ביטוח ודסק"ש, שבבעלות אי.די.בי פתוח. לטענתה מנורה הינה הנושה המובטח היחיד של אי.די.בי פתוח, והמדובר בכספי עמיתים בקרן פנסיה וקופת גמל, שהינם חוסכים מן הציבור.

מנורה הבהירה בתגובתה כי בכל מקרה שמלוא החוב כלפיה לא יפרע, היא תעמוד על זכותה להעמיד את ההלוואה לפירעון מיידי, ובמקרה של אי תשלום, לממש את הבטוחות העומדות לרשותה על מניות החברות המוחזקות על ידי אי.די.בי פתוח, לשם פירעון מלא של יתרת החוב כלפיה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כמו כן מצוינת בתגובה זכותה של מנורה לטענתה לממש את השעבודים באמצעות מכירת המניות המשועבדות, לנוכח החשש מירידת שווי המניות המשועבדות. הדיון בהליך עומד להתקיים בבית המשפט המחוזי ביום א' הקרוב.

על פי תוכנית ההבראה המוצעת, פירעון החוב למנורה אמור להתבצע עד לסוף חודש יוני 2013. עמדת מנורה היא כי עומדת לה הזכות לפירעון מיידי של מלוא יתרת החוב כלפיה, אולם היא תהיה נכונה להמתין לפירעון עד לסוף חודש יוני, בכפוף לשמירה מלאה על זכויותיה. בין היתר מציינת מנורה כי תוכנית ההבראה נוקבת בסכום שגוי של יתרת החוב כלפיה, בסך של 150 מיליון שקל בלבד (בעוד שהסכום הנכון עומד, על כ-200 מיליון שקל).

בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר | צילום: סיון פרג'

על פי תוכנית ההבראה המוצעת על ידי מחזיקי האג"ח, אי.די.בי פתוח אמורה לממן את פרק הזמן הקרוב של תוכנית ההבראה באמצעות מכירת אחזקותיה בכור תעשיות, בשווי של למעלה מ- 300 מיליוני שקל. מנורה הבהירה כי אין לבצע את מכירת מניות כור תעשיות ללא פירעון החוב למנורה או הבטחה אחרת של זכויותיה של מנורה כנושה מובטח על פי הסכם ההלוואה.

בתוך כך, הגישה היום אי.די.בי פתוח לבית המשפט המחוזי בתל אביב את תגובתה לבקשה להסדר כפוי שהוגשה בידי נציגות מחזיקי האג"ח של החברה. בחברה דחו כמובן את העתירה ואף פנו לבית המשפט בבקשה ולחייב את המבקשות בהוצאות המשיבה בגינן.

"החברה כשרת פירעון, נכתב בתגובת אי.די.בי. פתוח. "עודף נכסיה על פני ההתחייבויות עומד על מיליארדי שקלים. זהו ניסיון שמובילה קרן יורק למחטף אלים של נכסים מצוינים בנזיד עדשים".

עוד טוענת אי.די.בי פתוח בתשובתה לבקשה שהגישה נציגות מחזיקי האג"ח להסדר כפוי: "די מהר היה ברור לחברה כי המדובר במשחק מכור. ככל הנראה בתרבות האמריקאית אין על מה לדבר – טורפים, קונים ומוכרים ללא התחשבות בשום גורם. לחברי הנציגות יש אינטרסים זרים שמבחינים אותם מנושה סתם. כל הסימנים מראים כי המטרה העיקרית שלהם איננה הבראה של אי.די.בי פתוח אלא השתלטות על הקונצרן הגדול במדינה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן