מניית אל על המריאה, הבורסה ננעלה בעליות שערים

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה חיובית על רקע התגובות החיוביות של שווקי העולם לדיווחים כי האיראנים ושש המעצמות בדרך להבנות סופיות בנושא ולחתימת הסכם הגרעין. בישראל ובמדינות ערב, אשר מתנגדות להסכם מביעים חשש רב מההתקדמות במגעים – אך נראה כי המשקיעים דווקא שמחים על המהלך, אשר מביא להמשך הירידה במחירי הנפט ולהתחזקות בשווקי העולם. 

כזכור, בעקבות הדיווחים על ההסכם המתגבש עם איראן צנחו אתמול מחירי הנפט ב-2% נוספים, זאת בשל כך שחתימה על הסכם עם איראן תוביל להקלה בסנקציות מה שיגרום לאיראן למכור יותר נפט ולהגדיל את היצע הנפט העולמי שכבר עכשיו גבוהה מהביקוש. בשעה זו נחל שמחיר הנפט ב-1.7% נוספים, מה שמשפיע על המסחר בבורסות אירופה ובניו יורק אשר נסחרות בעליות שערים.

בתל אביב, כאמור, ננעל המסחר בעליות עשרים כשמדד ת"א 25 עלה ב-0.4%, מדד ת"א 100 הוסיף 0.2% לערכו ומדד הבנקים התחזק ב-0.9%. מדד הנפט והגז טיפס ב-0.5%, מדד התקשורת זינק ועלה ב-2% ומדד הנדל"ן התחזק ב-0.1%. 

במוקד תשומת הלב בגזרת המניות עמדה היום חברת התרופות "טבע", אשר הודיעה הבוקר כי היא רוכשת את חברת התרופות האמריקאית אוספקס המתמחה בפתרונות לבעיות עצבים ותנועה. טבע תשלם 3.5 מיליארד דולר – 101 דולר למניה, המהווים פרמיה של 43% על מחיר המניה שעומד על 70.91 דולר. טבע מעריכה כי העסקה תייצר עבורה רווח והכנסות לטווח הבינוני והארוך. עם סיום המסחר מניית החברה ירדה מעט ורשמה ירידה של 0.1%. 

מנגד, מניית חברת התעופה "אלעל" זינקה היום והוסיפה 12% לערכה, לאחר הירידה המדוברת במחירי הנפט ברחבי העולם. מניית חברת כן פייט קרסה היום ואיבדה לא פחות מ-56.9% מערכה לאחר שהחברה הודיעה על כישלון במהלך ניסוי בתרופה לטיפול במחלת הפסוריאזיס.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "נמשכת התנודתיות הגבוהה בדולר-שקל, וזאת על רקע אי הוודאות בשוק המקומי לגבי כוונות הריבית של בנק ישראל. הדוח של HSBC הוציא מעט את השחקנים המקומיים משיווי משקל, וכעת ממתינים בשוק לרמזים מכיוונו של הבנק. אמש פרסם הבנק את סקירת מחלקת המחקר, לפיה האינפלציה ב-2015 צפויה להיות שלילית. מנגד, נתוני הצמיחה והאבטלה ממשיכים להיות סבירים, וגם הצפי ל-2016 הוא יחסית חיובי, ועל כן לא ברור אם יש לבנק ישראל בכלל צידוק להוציא לפועל מדיניות מרחיקת לכת כגון הרחבה כמותית או הורדת הריבית אל מתחת לאפס".

"בשבוע האחרון שרטט הדולר-שקל את גבולות הגזרה הנוכחית, בטווח הרחב שבין 3.90 ל-4. הגבולות הללו משקפים את אי הוודאות שיש בשוק לגבי כוונות המדיניות בנק ישראל ושל הפדרל ריזרב כאחד. בעולם, הדולר-אינדקס נסחר בירידה כבר שבוע שני ברציפות, וזאת בהמשך להצהרת המדיניות של הפד מוקדם יותר החודש, שמעט ציננה את ציפיות הריבית על הדולר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן