מניית אפריקה צנחה ב-18% ומשכה את מניות הנדל"ן לנפילה

שבוע המסחר באחד העם ממשיך במגמה השלילית שלו על רקע החששות מהאטה כלכלית באסיה ובאירופה, וכמובן הדיונים סביב אפשרות של תקיפה ישראלית באיראן. במקביל, נמשכת תקופת הפרסום של דוחות החברות לרבעון השני של השנה.

מדד ת"א 25 איבד היום 1.6% ות"א 100 נחלש ב-1.7%. מדד מניות הבנקים, שאתמול איבד כ-2.2% מערכו, המשיך היום בצניחה, וירד ב-3% נוספים. גם מדד מניות הנדל"ן צנח היום, לאחר שאפריקה הודיעה על הפסד צפוי של 720 מיליון שקל ברבעון השני וקרסה ב-17.8%. המדד עצמו סגר את היום בנפילה חדה של 4.7%.


ירידות שערים בבורסה | צילום: רויטרס

במוקד המסחר גם היום עמדו חברות חיפושי הגז והנפט. מניית הכשרה אנרגיה מטפסת ב-11%, על רקע מסיבת העיתונאים שכינסה היום החברה, ובה היא הבהירה כי הפרסומים על בעיות בקידוח מירה אינם מדויקים, וכי הקידוח טרם הגיע לשכבת המטרה.

ביום חמישי דווח כי קידוח האקספלורציה למטרות גז ונפט ברשיונות מירה ושרה לא הגיע לתוצאות הרצויות. הדיווח בא בתום שבוע שבו מניות השותפות בקידוח מירה ושרה רשמו ירידות משמעותיות. על פי הדיווח ישנה אפשרות ממשית לכשלון הקידוח, כיוון שהחברות הגיעו לשכבת המטרה ולא נמצאו סימני גז משמעותיים.

הכנסותיה של חברת HOT הגיעו ברבעון השני של 2012 ל-1.03 מיליארד שקל לעומת 824 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, והיא רשמה גידול ברוב תחומי הפעילות שלה. עם זאת, הכניסה האגרסיבית לשוק הסלולר, במסגרתה השיקה החברה את HOT מובייל, גרמה לחברה לשחיקה של 95% ברווח הנקי, אשר הגיע ברבעון האחרון ל-4 מיליון שקל בלבד. בשעה זו נסחרת מניית החברה בירידה של 0.3%.

אפריקה ישראל הודיעה היום לבורסה כי החברה הבת אפי פיתוח (שנסחרת בלונדון) פרסמה אזהרת רווח, ולפיה החברה צפויה לרשום ברבעון השני הפסד של 240 מיליון דולר בשל הפחתה בשווי ההוגן של נכסיה הנמצאים בהקמה. את הדוח פרסמה החברה לאחר שקיבלה הערכות שווי מופחתות לנכסים.

אפי פיתוח העריכה בדיווח כי שוויו הכולל של תיק הנכסים שלה למועד הדוחות יפחת מ-2.8 מיליארד דולר ל-2.4 מיליארד דולר. בנוסף, צופה החברה כי תרשום בדוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2012 הוצאות מימון גבוהות בעיקר בשל עליית מדד המחירים לצרכן בישראל במהלך הרבעון השני. בעקבות הפרסום מניית החברה צונחת ב-18%.

חברת אלביט מערכות הודיע היום כי מנכ"ל החברה יוסי אקרמן ייפרוש מתפקידו לאחר 16 שנים. במקומו ייכנס לתפקיד בצלאל (בוצי) מכליס שהיה עד עכשיו מנכ"ל חטיבת יבשה ותקשוב.המהלך ייכנס לתוקף ב-1 באפריל 2013. לפי החברה, עד מועד זה ימשיך אקרמן לשמש כנשיא החברה ומנכ"ל, ויוביל תהליך מדורג של העברת התפקיד. בהודעת אלביט מערכות נמסר כי מועצת המנהלים של החברה מתכוונת להמליץ בפני האסיפה הכללית של אלביט מערכות למנות את אקרמן לתפקיד סגן יו"ר מועצת המנהלים של החברה לאחר פרישתו מן התפקיד. בעקבות פרסום ההודעה רושמת מניית החברה בבורסה ירידה של 0.7%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן