מניית HOT זינקה ב-13.6% ומשכה את מדד התקשורת לעלייה של 4%

היום הראשון של שבוע המסחר באחד העם ננעל היום בעליות שערים, למרות מגמה שלילית בבורסות העולם בסוף השבוע. במרכז המסחר עמדו הישורת האחרונה של עונת הדוחות הרבעוניים, והצעת הרכש של בעל השליטה ב-HOT פטריק דרהי לכל מניות החברה, במטרה להפכה לפרטית.

המדדים המובילים בתל אביב ננעלו בעליות של עד 0.3%. ת"א 25 התחזק ב-0.3%. ת"א 100 התחזק ב-0.3% גם הוא. מדד התקשורת זינק על רקע הצעת הרכישה של HOT, ונסגר בעלייה של 4%. מדד הבנקים נחלש ב-0.7%.

הצעת הרכש הקפיצה את מחיר המניה. פטריק דרהי | צילום מסך 

בעל השליטה בחברת HOT פטריק דרהי, מעוניין למחוק את החברה מהמסחר. HOT הודיעה הבוקר כי דרהי הגיש הצעת רכש מלאה לחברה, בפרמיה של 12.5% (על מחיר הפתיחה של המניה) ולפי שווי שוק של 2.69 מיליארד שקל. הסיבה לכך היא התגברות התחרות בשוק התקשורת הישראלי. ב-HOT צופים כי העסקה תושלם בתוך 30 יום ממועד האישור הדרוש של בעלי המניות של לביצועה. בעקבות ההצעה, זינקה מניית החברה ב-13.6%.

בסוף השבוע פורסם כי הבנק האירופי המרכזי שוקל להפעיל "רצועת ניוד" לאגרות חוב של מדינות השרויות במשבר כלכלכי, על מנת לבלום את עליית התשואות על האג"חים שלהן. כמו כן, המשקיעים ממתינים להכרעות בנוגע לעתידה של יוון בגוש היורו, זאת לאחר פגישה שקיים ראש ממשלת המדינה עם קנצלרית גרמניה, בניסיון להשיג הקלה בתנאי החילוץ למערכת הכלכלית היוונית. גרמניה מצידה הכריזה כי לא תהיה מוכנה לדון בשינוי תנאי החילוץ וכי יוון חייבת לעמוד בתנאים הללו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן