מנכ"ל מיטב על ההסדר באמפל: "לא ניתן ללווים לעשות צחוק מהמוסדיים"

'לא נרשה ללוים לעשות צחוק מהמוסדיים", כך אמר היום מנכ"ל מיטב אילן רביב, בהתייחס להסדר החוב בחברת אמפל של יוסי מימן

בוועידת ישראל לעסקים של העיתון גלובס אמר רביב כי "אמפל ניסו לעשות הסדר לא ראוי והדברים הידרדרו לידי איומים, ברמיזות או לא ברמיזות. לנו בתור נציגי כספי הציבור יש חובה לעמוד על המשמר".

כזכור, בחודש אוגוסט, לאחר מגעים לקראת הסדר חוב, הודיעה אמפל, הנמצאת בשליטתו של יוסי מימן, על בקשה להגנה מפני נושים בבית המשפט בארה"ב. הגופים המוסדיים התרעמו על המהלך, ותקפו את מימן: "התנהגות שכזו אינה מתאימה ואינה יכולה להיות חלק משוק ההון הישראלי. אנו מאמינים ששוק ההון הישראלי יוקיע מתוכו התנהגות נפסדת שכזו ולא יאפשר את המשך קיומה", כתבו פסגות ומיטב. לפני כחודש הודיע מימן על כוונתו לוותר על אמפל, אולם חזר בו ממנה לאחר מכן.

רביב | צילום: אירית אוליצקי

עו"ד אברהם וול, אשר ייצג את אמפל אמר בכנס כי "החברה ניסתה להגיע להסדר עם כל נציגות בנפרד, ולמרות זאת לא הצליחה להגיע להבנה עם נושיה. המצב גורם לנו לחשוב האם הסדר כזה הוא בכלל רציונלי".

"בשלוש השנים האחרונות גדלה המקצועיות בשוק המוסדיים", ציין וול, "ואני מקווה שהשוק יפעל באיזון, והסדרי החוב ינוהלו על בסיס כלכלי ולא על רעש תקשורתי".

אייל גבע, הממונה על ממשל תאגידי ברשות ני"ע, התייחס לפכולות הרגולטור והחברות בשוק ההון, ואמר: "מאז המשבר הכלכלי נעשו שינויים מהותיים בחוק שאפשרו את שיפור ההתנהלות בו. השוק כיום ערוך לסערה והיא ככל הנראה תגיע".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן