מנכ"ל משרד התיירות: "נפרסם מכרז לדירוג בתי המלון ביוני"

"המטרה היא להתחיל בפרסום מכרז חדש עד סוף החודש הזה, ואנחנו מקיים שעד סוף 2013 תיבחר החברה הזוכה ושעד ספטמבר 2014 נהייה מוכנים עם הדירוג" – כך אמר היום מנכל משרד התיירות, אמיר הלוי, במהלך דיון שערכה ועדת הכלכלה של הכנסת בנושא קידום הדירוג של בתי המלון בישראל. זאת לנוכח הודעת משרד התיירות על ביטול המכרז לבחירת הגוף שאמור לבצע את הדירוג.

בפתח הישיבה הזכיר יו"ר הוועדה, אבישי ברוורמן, כי ב-6 באוגוסט 2012 העביר שר התיירות הקודם, סטס מיסז'ניקוב, את התקנות לוועדה וביקש לאשרן בדחיפות, כדי לאפשר דירוג אובייקטיבי לטובת התיירים הזרים והישראלים. ב-14 באוגוסט האחרון כונסה הוועדה, בזמן פגרת הכנסת, ואישרה את התקנות, שנועדו לאפשר למשרד התיירות לצאת למכרז. עם זאת, התברר כי התקנות פורסמו רק בינואר 2013 ולפני כשבועיים התברר שהמכרז נכשל.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

"רק אתמול קיים שר התיירות הנוכחי, עוזי לנדאו, ישיבה במתכונת של שולחן עגול יחד עם אנשי המקצוע כדי ללמוד את הנושא", אמר הלוי. לדבריו, 4 חברות ניגשו למכרז אולם אף אחת מהן לא עמדה בתנאי הסף. עם זאת הוא הוסיף כי לאחר הישיבה עם השר אתמול הוחלט להמשיך בדירוג לפי שיטת "Hotelstars". 


מלון רימונים אילת. כמה כוכבים יקבל? | צילום: יח"צ

בתשובה לשאלות היו"ר ברוורמן התייחס היועץ המשפטי של משרד התיירות, עובד קדמי, לתהליך המכרז: הוא הסביר כי המכרז פורסם ב-29 בנובמבר 2011, כשהתשובות היו אמורות להתקבל עד ה-7 בפברואר 2013. במהלך התקופה, הוסיף קדמי, התקיימו בחירות והיה צורך באישורים מיוחדים כדי להמשיך בהליך. "בסופו של דבר התברר שאף אחת מתוך 4 החברות שניגשו למכרז לא עמדה בתנאי הסף ובסוף מאי 2013 החליטה ועדת המכרזים לפסול את כל ההצעות". לדבריו, אחד מתנאי הסף שהחברות לא עמדו בו היה ניסיון בתכנון וביצוע דירוג של לפחות 100 בתי מלון לפי שיטת Hotelstars. קדמי הוסיף כי כעת הותאמו דרישות המכרז.

נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, אמר כי קיים פער בין הדחיפות שבה כונס הדיון הקודם לבין ההשתהות ביישום התקנות. עם זאת הוא טען כי הדירוג אמנם יספק הרבה עבודה להמון אנשים, אך הציבור לא יצא נשכר ממנו. היו"ר ברוורמן אמר כי הדירוג נועד להגביר את השקיפות ויהיה בכוחו גם להוזיל את מחירי הנופש. פדרמן הגיב ואמר כי הקריטריונים האירופים אינם מחמירים, הזהיר מפני עלייה במחירי הנופש, ואמר כי מלונות שיקבלו 4 כוכבים, למשל, ידרגו עצמם כמלונות 5 כוכבים.

ברוורמן סיכם את הדיון ואמר כי הוועדה ממתינה בדריכות לפרסום המכרז החדש וסיומו בהקדם. כמו כן הוא ביקש כי תנאי הסף אכן יותאמו, כך שניתן יהיה למצוא חברה שתוכל לבצע את הדירוג. כמו כן ביקש ברוורמן ממשרד התיירות להעביר לוועדה מידע לגבי אכיפת החוק והתקנות בנושא, ואמר כי "אם אין מערכת יעילה של בקרה ואכיפה אין תועלת בתקנות והן לא תבוצענה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן