מנכ"ל פסגות: נשתלט על אי.די.בי; החברה: "יצא המרצע מן השק"

"לא יכול להיות שכאשר לא משלמים משכנתא של מאות אלפי שקלים לוקחים לנו את הבית ובמידה וחברה לא משלמת חובות של מיליארדים, דוחים לה את החוב פעם אחר פעם ובסוף מוותרים, מוחקים והשליטה נשארת בידי אותו בעל שליטה", כך אמר היום מנכ"ל פסגות, חגי בדש, בכנס של לשכת סוכני הביטוח באילת. "הגיע הזמן שהמשוואה תתהפך: מי שלא לא יכול לעמוד בהתחייבויות ננקוט בכל האמצעים כולל לקיחת החברה על ידי בעלי החוב".

לפני מספר ימים, הגישו נציגות ונאמני סדרות האג"ח של אי.די.בי פתוח לבית המשפט בקשה להבראת החברה. הנציגות והנאמנים, המייצגים את בעלי האג"ח, שכלפיהם חוב מצטבר של כ-3.8 מיליארד שקל, גורסים כי החברה חדלת פרעון, וכי על מנת למנוע הידרדרות נוספת במצבם של נושי החברה, מתבקש בית המשפט לאשר תוכנית הבראה כוללת לשיקום החברה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"תפקידנו כגופים מוסדיים הוא לא לחכות שהחברה תודיע שיש לה בעיה לעמוד בתשלומים, אלא לעשות זאת טרם הגעה להסדר, ולדאוג לתכנית עבודה מסודרת לשיפור המצב, ובמידת הצורך לא לאפשר הסדרי חוב בעייתים שמותירים את השליטה והניהול בידי אנשים שהובילו את החברה למצבה הבעייתי" אמר בדש.

חגי בדש | צילום: יח"צ

מנכ"ל פסגות התייחס כמו כן לפנייה לבית המשפט וטען שהיתה הכרחית. "על מנת להבריא את החברה, נדרש היה להציע לכלל הנושים תוכנית הבראה כוללת, הממירה חלק מהחוב להון ומעבירה את בעלות החברה לנושיה, מפחיתה את היקף המינוף של החברה, ויוצרת חברה מתפקדת, בריאה שיכולה לעמוד בהתחייבויותי".

כמו כן, בדבריו התייחס בדש לתופעת התספורות שטלטלה לאחרונה את הציבור הישראלי כשנודע כי בנק לאומי התכוון לוותר לדנקנר על חוב של 150 מיליון: "לאחרונה קיימת תופעה חדשה של התרופפות האקסיומה שחובות צריך להחזיר. תופעה שצריכה להיות מוקעת מהשורש של שוק ההון הישראלי. חברה ובעל שליטה שיש לו היסטוריה בעייתית בזכויותיהם של כספי ציבור, אנחנו בפסגות לא נשקיע בו".

"מכירים כבר את דפוסי ההתנהגות הפופוליסטיים של בדש"

"יצא המרצע מן השק", הגיבו בחברת אי.די.בי לדבריו של מנכ"ל פסגות. "בדש הוכיח סופית שמטרתו היא להשתלט על נכסיה המצויינים של אי די בי פיתוח, חברה אשר בקופתה כ-1.1.מיליארד שקל והיא עומדת בכל התחייבויותיה. לאחר שלצערנו אנו מכירים כבר את דפוסי ההתנהגות הפופוליסטיים של בדש אין זה מפתיע כי הוא מנסה לרכב על הגל הנוכחי בכדי להמשיך ולנסות להשיג את מטרתו- השתלטות על נכסיה של הקבוצה.

'צילום: סיוון פרג

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן