מסחר תנודתי בוול סטריט נסגר ביציבות בהמתנה לפגישת הבנק האירופי

לאחר יום הפכפך, נסגר היום המסחר בוול סטריט ביציבות, בהמתנה לפגישת הבנק המרכזי האירופי מחר, בו צפוי הנגיד מריו דראגי להודיע על תוכנית רכישת אג"ח של ספרד ואיטליה.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.1%, S&P 500 ירד ב-0.1% ומדד הנאסד"ק ירד ב-0.2%.

המשקיעים ממתינים לפגישת מדיניות הריבית של הבנק האירופי – שתכלול ככל הנראה פירוט של תוכנית רכישת אג"ח. על פי התחזיות, בפגישה יועלו גם אמצעים חדשים לתמיכה ביציבות הבנקים הקורסים ביבשת. נושא נוסף שמעורר עניין רב הוא דו"ח התעסוקה האמריקאי החודשי שעתיד להתפרסם ביום שישי.

המסחר צפוי להתחדש בירידה מתונה | רויטרס

מניית פייסבוק עולה ב-3.5% על רקע הצהרתו של המנכ"ל, מארק צוקרברג, כי לא ינהל כל עסקת מכירה בניירות הערך של החברה במשך 12 החודשים הקרובים. שווי המניה עומד כעת על 18.5 דולרים.  

המסחר אתמול התנהל על רקע הצהרת הבנק האירופי המרכזי מאמש כי קניית אג"ח קצר טווח של איטליה וספרד אינה הפרה של האמנה האירופית, הצהרה שרבים פירשו כסימן עתידי לפעולה מוניטרית רחבה לפתרון משבר החוב האירופי.

בשבוע הבא צפוי המתח בשווקים לעלות מדרגה לאחר שבית המשפט בגרמניה יחליט אם מנגנון היציבות האירופי חוקי, כשייתכן שתוטלנה מגבלות על השתתפותה של גרמניה בהרחבת תוכניות החילוץ וההשקעה שלה בהן. ב-13 בספטמבר צפויות מסיבת העיתונאים של ברננקי ולמחרת גם פגישת שרי האוצר של גוש היורו, שככל הנראה ידונו במנגנון החילוץ ובתוכנית רכישת אג"ח ספרדיות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן