מסימני ההאטה: מתחילת שנת 2012 רשם היצוא נסיגה של 9%

בשנת 2012 (לא כולל חודש דצמבר) רשם הייצא ירידה ריאלית של כ-9%, כך עולה מנתוני מחלקת המחקר בהתאחדות התעשיינים, המציירים תמונה קשה במיוחד, באשר למצבה של התעשייה בישראל

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בחודשים אוקטובר-נובמבר נרשמה ירידה חדה של כ-5% ביצוא בהשוואה לרבעון הקודם. "במקרים רבים נסיגה בפעילות התעשייה מקדימה נסיגה בפעילות המשקית כולה", טוען סמנכ"ל הכלכלה בהתאחדות התעשיינים, רובי גינל. "צריך לזכור שגלגלי התעשייה מניעים גם את גלגלי המסחר והשירותים הנלווים ואת הצמיחה והתעסוקה של המשק כולו. כאשר העולם מצוי במצב של עודפי ייצור והאטה בביקושים, התעשייה הישראלית מתקשה לעמוד בתחרות הגוברת".

צילום: רויטרס

על פי נתוני מחלקת המחקר בהתאחדות התעשיינים, הנסיגה ביצוא התעשייתי ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2012 משקפת נסיגה במרבית קבוצות ענפי התעשייה והיא נגזרה בחלקה הגדול מנסיגה חדה של כ- 16%, ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית, זאת על רקע נסיגה דרמטית ביצוא ענף הכרייה והמינרלים – 46%. מנגד, גידול נרשם ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית, אשר מיתן במקצת את הנסיגה ביצוא יתר קבוצות ענפי התעשייה.

כמו כן הוסיף גינל: "התעשייה ספגה כבר בתחילת השנה תוספת עלויות של 700 מיליון שקל בעקבות החלטות ממשלתיות כמו ייקור מחיר המים, מס המעסיקים, הארנונה ועוד. גזירות כלכליות אלו פוגעות באופן מיידי בכושר התחרות של תעשייה הישראלית. המשמעות עלולה להיות פגיעה בצמיחה, המשך הפיטורים, וירידה בהכנסות המדינה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן