מסך מתקפל ושליטה עם העיניים: כך ייראה הסמארטפון הבא שלכם

מסך מגע בטלפונים ניידים, אשר נחשב עד לא מזמן כמדע בדיוני, הפך למרכיב הבסיסי ביותר בסמארטפונים המודרניים. אז למה אפשר לצפות שיהפוך לסטנדרט הבא?

מערכת פורבס בחרה חמישה פטנטים מהפכניים שסביר להניח שתשתמשו בהם בשנתיים הקרובות:

1. סמארטפונים לבישים, עם מציאות רבודה

אחד המכשירים המהפכניים ביותר שצפויים לצאת לשוק הם המשקפיים של גוגל, שמכילים יחידות עיבוד בה ניתן לשלוט באמצעות הקול ומחוות גוף. המשקפיים יאפשרו לנווט, לקיים שיחות טלפון ולשלוח הודעות באמצעות קול ומבט בלבד.

זמינות: כמה משתמשי אנדרואיד כבר הניחו את ידיהם על המכשיר, וזמינות מוגבלת למכשירים צפויה ב-2014.

המחיר: בערך 1,000 דולר – לא נורא, בהתחשב בכך באייפון 5 עולה בישראל 3,300 שקל.

צילום: רויטרס

2. מחשב סמארטפון

ה"פדפון" של אסוס מייצג היתוך בלתי נמנע של עולם הסמארטפונים עם עולם המחשבים. כשלעצמו, מדובר בסמארטפון בגודל 4.3 אינץ', אך עם המוצרים הנלווים אפשר להפוך אותו למחשב נייד או למחשב שולחני. חברו את המכשיר למסך גדול יותר או מקלדת, והוא יקבל אפשרויות שיתוף מידע, אינטרנט וכוח עיבוד שיאפשר לכם להשתמש בו כתחליף למחשב.

זמינות: גרסה 2 של האסוס פדפון כבר זמינה.

מחיר: כ-950 דולר.


צילום: רויטרס

3. מסך מתקפל

המסך המתקפל של הסמסונג "יום" ניתן לכיפוף, ולקיפול. צגים בלתי שבירים יכולים לפתוח אינספור אפשרויות, כמו טלפון שנפתח לטאבלט.

זמינות: סמסונג הדגימה את המתקן בכנס CES בלאס וגאס. מכשירי הדגל הבאים שלה – גלקסי S4 או נוט III עשויים להיות בעלי המסכים הללו.

מחיר: עדיין לא זמין.


צילום מסך

4. טלפון שנשלט בתנועות גוף

תוסף הקינקט, שהתווסף למכשיר האקס-בוקס, חכם מספיק כדי "לראות" את האנשים בחדר, לזהות את התנועות שלהם ואת הבעות הפנים במהלך המשחק. הטכנולוגיה הזו בסמארטפונים מביאה עמה את האפשרויות של הסרט "דו"ח מיוחד" – כמו תנועות ידיים, משחק פיסי וטכנולוגיית זיהוי פנים בסמארטפון.

זמינות: בכנס CES בלאס וגס הציגה פריימסנס הישראלית את קאפרי, גרסה מיניאטורית של מודול החישה התלת ממדי שלה, אשר מיועד לסמארטפונים ולטאבלטים. על כן, הקינקטפון עשוי להגיע לשוק מוקדם יותר ממה שאנחנו חושבים.

מחיר: לא ידוע.


צילום: מתוך הסרט דו"ח מיוחד

5. טלפון רב-מסך

באחד מצדדיו של מכשיר היוטאפון (YotaPhone) יש מסך מגע צבעוני סטנדרטי עם מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. כשתהפכו אותו תמצאו מסך שחור-לבן. את המסך השני ניתן לתכנת כך שיציג רשימת מטלות, לוח טיסות, תמונות של הילדים או עדכוני חדשות, תוך שימוש אפסי בסוללה. ייתכן שלא מדובר בדבר כל כך מהפכני, אך מדובר ברעיון חכם וחדשני.

זמינות: ישוחרר ב-2013.

מחיר: לא ידוע


צילום: יח"צ

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן