מסכים אדומים: ירידות שערים בתל אביב בסיום שבוע המסחר

היום האחרון לשבוע המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה שלילית, על רקע המגמה החיובית שחתמה אמש את המסחר בניו יורק. באסיה המסחר ננעל הבוקר במגמה מעורבת, באירופה המסחר מנהל בירידות, בוול סטריט נרשמת פתיחה יציבה.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.8%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.7% ומדד הבנקים ירד גם הוא ואיבד 0.5% מערכו. מדד הנדל"ן נסחר ללא שינוי, מדד התקשורת איבד 1.9% מערכו ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.9%.

מניית בנק הפועלים נחלשת ב-0.5% לאחר שמנכ"ל הבנק, ציון קינן, הודיע כי יפרוש מתפקידו בעוד כשישה חודשים לאחר למעלה משבע שנים בתפקידו. 


מניית אפריקה ישראל ריכזה תשומת לב גם היום, לאחר שאתמול צנחה ב-7.7%, בשל הודעתה על מכתב אזהרה ששלח לה בנק רוסי שהעמיד לרשותה הלוואות לפיתוח פרויקטים. אתמול דיווחה החברה על הפסד של 1.75 מיליארד שקל בדוחות לשנת 2015. היום הוסיפה המנייה להיסחר בטריטוריה אדומה, ואיבדה כ-3.3% מערכה.

בארה"ב ממשיך להתנהל המסחר על רקע נאומה של יו"ר הפדרל ריזרב שהתייחסה לסיכונים הגדולים הניצבים אל מול הכלכלה העולמית ולשבריריות בה היא נתונה. ילן ציינה כי יש לנקוט משנה זהירות לאור כך במדיניות המונטרית ורמזה כי הבנק יאט את קצה העלאות הריבית. כזכור, בשבוע שעבר עלו השערות כי הפד יחליט להעלות את הריבית מוקדם מהצפוי (אולי אפילו בחודש אפריל), לאחר רמיזות שעלו מצד בכירים בבנק המרכזי האמריקאי – אך כעת גוברת ההבנה בשווקים כי העלאה כזו לא תתרחש באפריל, כאשר גם ההצהרות על שתי העלאות ריבית בשנת 2016 הופכות לפחות ריאליות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן