מסכים ירוקים בבורסה: פרולור קפצה ב-8.8%, אי.די.בי עלתה

המסחר בבורסה באחד העם ננעל במגמה חיובית על רקע העליות החדות אתמול בוול סטריט ובשוקי אירופה. בארץ, ראש הממשלה התחייב היום כי איומי השביתה של ההסתדרות לא ימנעו ביצוע רפורמות במשק. חברת מלאנוקס תפרסם הערב את דוחותיה בוול סטריט.

מדדי ת"א 25 ומדד ת"א 100 עלו כל אחד בשיעור של 0.6%, מדד הבנקים קפץ ב-1.5%%, מדד התקשורת איבד 0.6% מערכו, מדד הביומד טיפס ב-1.6%, ואילו מדד הנפט והגז נחלש ב-0.45%.

זעזוע בבנק מזרחי טפחות: מנכ"ל הבנק אלי יונס הודיע היום לדירקטוריון על כוונתו לפרוש מן התפקיד ב-1 באפריל 2014, לאחר כהונה בת תשע שנים. הדירקטוריון הודיע כי יחל בקרוב בהליך בחירת המנכ"ל הבא.

חוזהו של יונס אמור להסתיים בשנה הבאה, ובהודעתו הבהיר כאמור שאין לו כוונה להישאר בתפקיד. יונס ציין כי הקדים את ההודעה כדי להפשר הליך איתור מסודר, וכן העברה אחראית של מושכות הניהול למחליפו.

אלי יונס | צילום: יוני רייף

מנכ"ל חברת פסגות הצהיר היום על כוונת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי להשתלט על החברה. בכנס סוכני הביטוח שנערך באילת אמר חגי בדש: "לא יכול להיות שכאשר לא משלמים משכנתא של מאות אלפי שקלים לוקחים לנו את הבית ובמידה וחברה לא משלמת חובות של מיליארדים, דוחים לה את החוב פעם אחר פעם ובסוף מוותרים, מוחקים והשליטה נשארת בידי אותו בעל שליטה". 

עוד אמר בדש: " "הגיע הזמן שהמשוואה תתהפך: מי שלא לא יכול לעמוד בהתחייבויות ננקוט בכל האמצעים כולל לקיחת החברה על ידי בעלי החוב".

הזרמת הגז מן המאגר הטבעי תמר לחופי אשדוד ומשם לכל המדינה הופסקה בשעות הצהריים בעקבות תקלה שמקורה בירידת לחץ בשאיבת הגז. התקלה תוקנה כעבור שעה ככל הנראה מבלי שנגרם נזק באספקת הגז ללקוחות עקב שימוש במצוף הימי מול חדרה של חברת נתג"ז.

מחברת החשמל נמסר כי בחברה הופעל נוהל חירום להתמודדות עם התקלה. "החברה הגבירה את שימוש בגז המתקבל מהאוניה המגזזת. לפני דקות אחדות התקבלה הודעה בחברת החשמל על ידי חברת נובל אנרג'י על סיום התקלה וחזרה למצב אספקה רגיל בתוך כמחצית השעה".

אקזיט ענק נוסף בענף הביומד הישראלי. חברת פרולור ביוטק הודיעה הבוקר על השלמת עסקת מיזוג עם חברת אופקו. חברת הביומד הישראלית מפתחת גירסאות ארוכות טווח לתרופות קיימות. חברת אופקו נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 2.2 מיליארד דולר. הורמון הגדילה ארוך הטווח שפיתחה פרולור זכה לאחרונה לבלעדיות באירופה. לאחר פרסום ההודעה על השלמת העסקה מזנקת מניית החברה ב-12.7%.

נתניהו: "שום שביתה לא תרתיע אותנו מלבצע רפורמות ענק"

ראש הממשלה נאם היום במליאת הכנסת במסגרת יום הרצל. בנאומו התייחס נתניהו לאיומי יו"ר ההסתדרות ואמר כי "שום שביתה לא תרתיע אותנו מלבצע רפורמות ענק עבור כלל אזרחי ישראל. אי אפשר לבנות כלכלה חזקה בלי הגדלת התחרות".

נתניהו הצהיר בנאומו על כוונה לבצע רפורמות גדולות במשק להגדלת התחרותיות ולהקטנת הריכוזיות: "אני מאמין ברפורמות שמפרקות מונופולים ומיטיבות עם הציבור", אמר. "גם אם באיחור מסוים, אנחנו הולכים ליישם את התפיסה שהייתה תפיסתו של מייסד הציונות".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן