מסתמן: הבנק הפדרלי יודיע על סבב רכישת אג"ח נוסף בשבוע הבא

בשעה שהמשא ומתן התקוע בין הרפובליקנים לדמוקרטים בארה"ב מוסיף לחוסר הוודאות בנוגע למצוק הפיסקלי, מחליט הבנק הפדרלי להוביל מהלך נוסף של רכישת אג"ח. בניסיון נוסף להרים את כלכלת המדינה המקרטעת צפוי נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי להודיע בשבוע הבא על סבב נוסף של רכישת אג"ח בהיקף של 45 מיליארד דולר.

המהלך החדש צפוי לצאת לפועל בתחילת 2013. להערכת אנליסטים רכישת האג"ח תמשך באותו קצב כפי שבוצעה עד היום המטרה לשמור על הסטטוס קוו בשוק. החלטת הבנק מחזקת את ההערכה כי הוא יבצע רכישת אג"ח כוללת בהיקף של 85 מיליארד דולר וימשיך לשמור על הריבית בארה"ב ברמה אפסית עד 2015.

 נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי | צילום: רויטרס

עוד טוענים האנליסטים כי הבנק עשוי להודיע על רכישת אג"ח בהיקף גבוה יותר מהציפיות בשוק. "אם המשקיעים מצפים ל-45 מיליארד דולר, הם צריכים להודיע על 60 מיליארד דולר, כך ירימו עוד יותר את התלהבותם ויורידו את הריביות בשווקים", מסביר האנליסט הבכיר בדויטשה בנק סולק טולסון. 

הודעת הבנק הצפויה מגיעה בשעה שהאבטלה בארה"ב עומדת על 7.9% ותחזית הצמיחה שלה לסוף 2012 עומדת על 2% בלבד. רכישת האג"ח תחליף את תוכנית הטוויסט שתוקפה עומד לפוג בסוף השנה. במסגרת תוכנית הטוויסט החליף הבנק ניירות ערך קצרות טווח בארוכות טווח ורכש אג"ח בהיקף של 45 מיליארד דולר בחודש. 

המהלך החדש יגדיל את המאזן של הבנק הפדרלי מ-1.2 טריליון דולר ל-4 טריליון דולר עד לסוך 2013. אולם על פי ההערכות בשוק, המהלך עלול להתרחב גם ל-2014 מאחר שהבנק לא צופה שיפור משמעותי במצב האבטלה בארה"ב בשנה הקרובה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן