מרחץ הדמים בוול סטריט: כל המיליארדרים נפלו ביום אחד

לפעמים אף אחד לא מנצח. הירידות אמש בוול סטריט גררו את כל המיליארדרים בעולם להפסדים עצומים. רק שניים מהאנשים ברשימת 50 המיליארדרים העולמית של פורבס, הצליחו להתחמק ממחיקת מאות מיליוני דולרים מהונם. 

המספרים מדברים בעד עצמם. המפסיד הגדול היה שלדון אדלסון. מלך עסקי הקזינו והבעלים של "ישראל היום" הפסיד "על הנייר" ביום אחד 625 מיליון דולר. אחריו – לי קא שינג, האדם העשיר ביותר באסיה, שרשם הפסד של 569 מיליון דולר, ולקשמי מיטל, טייקון הפלדה ההודי, שספג הפסד של 522 מיליון דולר באותו היום. 

גם המיליארדרים של פייסבוק ספגו מכה קשה, כאשר מארק צוקרברג ודסטין מוסקוביץ רשמו ביחד הפסד של 395 מיליון דולר. מניית החברה ירדה אמש לשווי של 28.19 דולר, שפל חדש במסגרת הצניחה המתמשכת שלה מאז הנפקתה.

בתוך כך, רק שני מיליארדרים ניצלו מהמפלה הגדולה של יום רביעי: ריצ'ארד קינדר, איל הנפט האמריקאי הפועל בפיליפינים, יצא ממרחץ הדמים ברווח קטן של 40 מיליון דולר. זה אולי נשמע הרבה, אבל עבור אדם בעל נכסים בשווי של 8 מיליארד דולר, לא מדובר בסיבה למסיבה. גם עבור הטייקון הרוסי מיכאיל פרוחורוב, הבעלים של קבוצת הכדורסל האמריקאית הברוקלין נטס, רווח של 13 מיליון דולר, הוא עדיין אלפית בלבד משוויו הכולל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן