מריל לינץ': הבנקים האירופים לא יוכלו לממן עצמם אם המשבר יחריף

בית ההשקעות מריל לינץ' חתך את התחזיות לצמיחה בגוש האירו לשנתיים הקרובות, בטענה כי אי הוודאות הרבה והלחץ על הצמיחה הגלובלית במהלך 2012 עלולים "לגלוש" גם אל השנה הבאה. לטענת האנליסטים, התמ"ג בגוש היורו עלול הצטמק ב-0.5% ברבעון השני של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וכן צפויה פגיעה בהיקף ההשקעות והצריכה בחציון הראשון של 2012. 

בשל ההידרדרות של משבר החוב באיחוד, צופים במריל לינץ' כי הבנק האירופי המרכזי עשוי להתחיל סבב של הורדות ריבית כבר בחודש יולי – החל ב- 25 נקודות הריבית. האנליסטים מציינים כי גם אם הורדת הריבית לא תסייע במיוחד במציאות הכלכלית הנוכחית, היא תהווה איתות לאמון מחודש בבנק האירופי המרכזי ולהתחלתו של תהליך התאוששות באיחוד.

כמו כן, לדעת האנליסטים במריל לינץ' ישנו סיכון נוסף בהדרדרות המצב הנוכחי בגוש היורו, כאשר המשבר במערכת הבנקאית בספרד וסימנים למצב דומה באיטליה עלולים להשפיע על כלכלותיהן של צרפת וגרמניה. עוד טוענים האנליסטים כי החשש להתרחבות המשבר למדינות נוספות הגביר את תחושת החרדה בקרב המשקיעים לרמה שהמערכת הבנקאית באיחוד כבר לא יכולה להתמודד עימו. 

בשבוע הבא תתקיים אסיפה של מנהיגי גוש היורו, במסגרתה יודיעו על שיעורי האינפלציה בספרד, בגרמניה ובאיחוד כולו. בית ההשקעות צופה כי תהיה עלייה קלה באינפציה, עקב עלייה במחירי האנרגיה בעולם. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן