מריל לינץ': כלכלת העולם תסבול בשנה הבאה מעלויות נפט גבוהות

"מתחים גיאו-פוליטיים יביאו לעלייה גסה במחיר הנפט בשנת 2013", כך מעריך האנליסט הראשי של מריל לינץ', ביל אוניל שצופה כי הפעילות הכלכלית בשנה הבאה תסבול מעלויות אנרגיה גבוהות מאוד.

מחיר הנפט יגיע ל-140 דולר לחבית (9% מהתמ"ג העולמי לשנת 2013) אך מחסור חמור בהיצע יביא את המחיר לטפס עוד. מחיר הנפט נע כיום סביב 87 דולר לחבית.

מנגד טוען אוניל כי ישנה אפשרות למצב הפוך לחלוטין – סיכון שיווצר כתוצאה ממחירי נפט זולים, וזאת אם ארצות הברית אכן תהפוך לשחק מרכזי בשוק. הטכנולוגית ההפקה של הכלכלה הגדולה בעולם יכולה להוריד את מחירי הנפט ל-50 דולר לחבית. במצב כזה כמובן תעשיית היצור בארצות הברית תרוויח מהמצב בעוד שווקים מסוימים באירופה ובאסיה ייפגעו ממנו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


טכנולוגית ההפקה של ארצות הברית | צילום: רויטרס

באשר לבחירות הכלליות בגרמניה טוענים בבנק כי הגדלת כוחה של המפלגת השמאלית SPD, יכולה להוות תנופה נוספת להעמקת האינטגרציה באירופה. נקודה נוספת באשר לבחירות במדינה היא יחסה של הממשלה החדשה שתיבחר עם הכלכלה השנייה בגודלה ביבשת – צרפת.

סקירת בנק ההשקעות מתייחסת כמו כן לצוק הפיסקלי ובעוד הבנק מעריך כי השפעות הצוק הפיסקלי יהיו ככל הנראה מתונות, הוא מדגיש כי הנושא יכול להשפיע על אמון המשקיעים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן