משבר בתאילנד: הצבא הכריז על ממשל צבאי כדי "להשיב את הסדר"

צבא תאילנד הכריז הלילה (ג') על ממשל צבאי במדינה על מנת להשיב את הסדר על כנו לאחר ששה חודשים של הפגנות שהשאירו את המדינה ללא ממשלה מתפקדת. אם זאת, הצבא הכחיש כי מדובר בהפיכה צבאית.

מפקד הצבא, גנרל פריוט צ'אן-אוצ'ה אמר שהצבא לוקח אחריות על ביטחון הציבור בגלל ההפגנות האלימות שאירעו בחודשים האחרונים ועלו בחיי אדם וגרמו לנזקים. למעלה מ-30 בני אדם נהרגו בהפגנות שהחלו בנובמבר אשתקד.

"אנו חוששים שהאלימות תפגע בביטחון במדינה. לכן החלטנו להטיל ממשל צבאי", אמר הגנרל פריוט. אני מבקש מהמפגינים לחדול מפעילותם ולפעול איתנו בשיתוף פעולה על מנת למצוא פתרון למשבר". פריוט גם הזמין את ראשי הממשל לפגישה היום.

לא הפיכה צבאית. חיילי צבא תאילנד בבנגקוק | צילום: רויטרס

גם תומכי הממשלה וגם מתנגדיה, אשר הפגינו ברחבי הבירה בנגקוק קיבלו הוראה מהצבא להישאר במקומם על מנת למנוע עימותים עם הצד השני. הצבא גם קרא לכלי התקשורת שלא לשדר תכנים שעלולים לפגוע בביטחון הלאומי.

הממשלה הזמנית אמנם לא קיבלה הודעה מראש על הצעד אך בירכה על עליו והדגישה כי היא עדיין מנהלת את המדינה. "לממשלה אין בעיה עם הצעד וממשיכה למשול כרגיל", אמר שר המשפטים הזמני צ'ייקסם ניטסירי. הממשלה הזמנית הודיעה על ישדיבה מיוחדת על מנת לדון במצב והודיע כי הישיבה תתקיים במקום בטוח שלא ניתן לחשוף את מיקומו.

תאילנד נמצאת במשבר פוליטי מאז ה-7 במאי כשראש הממשלה יינגלוק שינוואטרה ותשעה משריה הודחו לאחר שבית המשפט הרשיע אותם בניצול כוחם לרעה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן