משבר קיקה: העובדים זועמים, "לפחות היו מפטרים אותנו"

8 חודשים אחרי פתיחת חנות "קיקה" בנתניה, ולאחר חרושת שמועות ודיווחים על מצבה הקשה – היום פורץ המשבר במלוא עוזו: כ-200 מעובדי החנות מתגודדים מאז שעות הבוקר מחוצה לה, כשכניסתם אליה נמנעת ע"י אנשי ביטחון, ומוחים על הפקרתם. משכורות חודש אפריל לא שולמו להם, לא ניתנו להם מכתבי פיטורין שיאפשרו להם לפנות ללשכת האבטלה, וגם עתיד החנות והעסקתם – כולל התשלום על ימי העבודה שכבר נסתיימו לחודש מאי – נותר לוט בערפל עבורם. גם ספקים הגיעו לחנות כדי לקחת חזרה סחורה ש'קיקה' לא שילמה עבורה.

העובדים מתגודדים. מתחם 'קיקה' בנתניה | צילום: סיון פרג'

הסתדרות העובדים הקימה עמדה בחניון החנות במטרה לפרוש את חסותה על העובדים הזועמים ולאגדם תחת שורותיה, וכעת מייצגת את העובדים לאחר שהשיגה את מספר החתימות הדרוש. בעל השליטה בחברה סולומון בטיטו לא נמצא ב'שטח האש', אך מדווח כי נציגו רונן פישר מתבצר בתוך החנות הסגורה. קיקה צפויה לבקש מביהמ"ש את הקפאת הליכיה בשעות הקרובות, וקבוצת אשטרום מחזיקה ב-15% ממניותיה של קיקה, צפויה למחוק בדוחות הקרובים 26 מיליון שקל בשל השקעתה בחנות.

היקף חובותיה של קיקה לבנק לאומי ולבנק הפועלים עומד על כ-70 מיליון שקל. גם לספקיה ולעובדיה עומדים כנגד קיקה חובות כבדים. מצבה הקשה של קיקה נחשף מוקדם יותר השנה עם הדו"חות המסכמים של 2011 והשינוי המבוהל באסטרטגיה הפרסומית של המותג בארץ, אולם כעת הקפיאו הבנקים את מסגרת האשראי שלה ומנעו ממנה לשלם לעובדים ולספקים. המנכ"ל צביקה גולדנברג טען כי "נעשים מאמצי על לדאוג לתשלום השכר החודשי האחרון של כל עובדי הרשת, שיקרים מאוד ללבי. אני תקווה שיימצא פיתרון שיאפשר לנו להפעיל מחדש את החנות כבר בשבוע הבא".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן