משה וידמן יחליף את יעקב פרי כיו"ר מזרחי טפחות

קצת יותר מחודש לאחר שיו"ר דירקטוריון בנק מזרחי טפחות לשעבר, יעקב פרי, הודיע לבנק על כוונתו להתפטר מתפקידו ולהצטרף למפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד, ושלושה שבועות לאחר מינויו של הדירקטור מוזי ורטהיים ליו"ר זמני, אישר הערב דירקטוריון הבנק את מינויו של משה וידמן ליו"ר.

וידמן, בוגר החוג לכלכלה ולמדעי המדינה ומוסמך במנהל עסקים מטעם האוניברסיטה העברית, המשמש כדירקטור בבנק ובמספר חברות נוספות, בינהן החברה לישראל, כיל, מליסרון, אלרון, מפעלי ים המלח, ד"ש אייפקס ועוד, התחייב לחדול מלכהן כדירקטור בכל החברות בהן הינו מכהן כיום, למעט בחברת משה וידמן בע"מ, וזאת תוך 120 ימים מיום מינויו.

"דירקטוריון הבנק החליט ביום 25.11.2012, למנות את מר משה וידמן ליושב ראש הדירקטוריון, החל מיום 1.12.2012 ועד ליום 30.11.2015, בכפוף לאישור המפקח על הבנקים", נמסר מהבנק.

"בעלי היתר השליטה הודיעו לבנק, כי סוכם ביניהם שבתום תקופת כהונתו כיושב ראש הדירקטוריון, "קבוצת ורטהיים" תהיה רשאית להציע מועמד מטעמה, בעל כישורים מתאימים, לכהונת יושב ראש הדירקטוריון למשך שלוש שנים מאותה עת, וכי "קבוצת עופר" תמליץ בפני הדירקטוריון לפעול בהתאם להצעה. המינוי כאמור, יהיה בכפוף לאישור המפקח על הבנקים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

היו"ר הזמני ורטהיים בן ה-82 מחזיק בגרעין השליטה בבנק יחד עם משפחת עופר, ומכהן בין השאר כבעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון של החברה המרכזית למשקאות, המחזיקה בזיכיון קוקה קולה, טובורג וקרלסברג בישראל, ובעלת השליטה בזכיינית ערוץ 2 קשת.

מינויו אושר לאחר עזיבתו של היו"ר הקודם פרי, אשר הודיע במסיבת עיתונאים שערך לאחר העזיבה, כי "לאחר למעלה משלושה עשורים במערכת הבטחון ושני עשורים במערכת העסקית הגעתי להבנה שמשהו כאן לא עובד. אני משוכנע שכפוליטיקאי באופוזיציה או בקואליציה אוכל לשנות יותר מבתפקידי הנוכחי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן