משחקי פיתוי: כך מנסה תעשיית הפורנו להתאושש מהמשבר הגדול

הדבר הראשון שאפשר לראות כשיוצאים מהמונית ועומדים לפני מלון הארד רוק בלאס וגאס, הוא ההודעה שמופיעה מעל דלתות הזכוכית: "אם אתם רואים את הבית רועד, אל תטרחו לדפוק, פשוט תיכנסו".

בשבוע שעבר הבית רעד משום שהיה מלא באנשים שעוסקים למחייתם במכירת סקס לשאר העולם. ספקי הפורנו ולקוחותיהם התכנסו לכנס AVN ה-15 במספר, בליץ אירוטי שמגיע לשיא בטקס פרסי AVN, כעת בשנתו ה-13, אשר מוכר יותר כ"אוסקר הפורנו".

בפנים, מכונות ההימורים מסתובבות, מכוני הקעקועים מזמזמים, ובלתי אפשרי להתעלם מנוכחות הפורנו. נשים צעירות בעלות מימדים שלא ניתן לאתר בטבע מיטלטלות בעקבים בלתי אפשריים ושמלות שכמעט לא ניתן לראות בעין בלתי מזוינת, מוגנות בידי גברים חסונים. צלמים שורצים במסדרונות עם מצלמות ענק, מצלמים את המופע הלא שגרתי. גברים קונים כרטיסים ב-80 דולר ומחכים להזדמנות להתקרב מספיק לכוכבות פורנו כדי לגלות מה הריח שלהן. הקיר הרביעי התמוטט תחת משקל תאוות הבשרים.

אי אפשר לטעות בכך: הפורנו השתנה. תאשימו את המיתון הגדול, את ההפצה הפיראטית הקלה באינטרנט או את אובדן הבושה מפני הפורנו – כאן, התזוזה הטקטונית מוחשית. על רצפת הקומה הראשונה, מלאת האנשים, נכנעו חברות פורנו שפעם נחשבו לעוצמתיות בתעשייה וייצרו סרטים בתקציבים גבוהים עם כוכבים קבועים, ואיבדו את נתח השוק לסטארט אפיסטים צעירים ורעבים שמחפשים "לעשות את המכה" באינטרנט.

לפני כרזה שמזכירה לנו שישו אוהב כוכבות פורנו, עומד "כומר הפורנו", קרייג גרוס, אחיינו של המיליארדר ביל גרוס. "ה'כסף החדש' לא נראה כמו הישן", הוא מאבחן. "הכל נמצא בסלולר, הכל נמצא באינטרנט. החבר'ה האלה לא לובשים חליפות, הם אפילו לא בני 30". למעשה, הפורנוגרף החדש אינו פורנוגרף כלל. "הכל נסוב סביב הכסף, זה כבר לא נוגע לסקס, זה לא נוגע לאהבה", מבטו הופך קודר יותר. "היום היוצרים חייבים לזעזע, חייבים לפרוץ את הגבולות, כיוון שראינו כבר הכל".

כשמנסים להשתחל בין קהל האוהדים – או "אזרחים", כפי שהם מכונים על ידי האנשים בתעשייה – אפשר להבין את הדרישה הגוברת לפורנו. התור של הצרכנים שמחכים לרגע עם קיידן קרוס, המועמד לפרס "כוכבת השנה", אמיתי לגמרי. הכל כאן למכירה: כוכבות פורנו חותמות על תמונות לצד מסכים המקרינים סרטים למבוגרים, שירותי סקס צ'אט, בובת סיליקון לבושות בחליפות גוף שרועות על כסאות עליהן מפוזרים עלי כותרת ורודים, עמודי חשפניות עבור חדר השינה, סרטים אינטרקטיביים, קונדומים מעוצבים ומשקה רום עליו מוטבעים תווי פניו של הכוכב רון ג'רמי.


צילום: רויטרס

"אני עדיין עוסק בפורנו, אך לטווח הארוך אני רוצה לעסוק בנדל"ן", מתוודה ג'יימס ליין, או בשם הפורנו שלו ג'ים פאוורס. פאוורס הוא מפיק ובמאי הנמצא בהיכל התהילה של AVN. הוא החל בשנות ה-90 בתור סוחר מניות. בתקופה האחרונה הוא מעורב בתביעה משפטית של יוניברסל סטודיו על כך שביים גרסאות פורנו לרומן האירוטי של אי.אל. ג'יימס, "50 גוונים של אפור: גרסת הפורנו".

"הפורנו בזבל", הוא מדווח. לכן, הוא מחלטר בנדל"ן. "אני עושה את חלקי להצלת הכלכלה באמצעות הפקת פורנו איכותי", הוא אומר בהתלהבות. "אני רוצה להיות הוורן באפט של הפורנו".

"איך זה עובד לך?", אני שואלת.

ליין צוחק. "כנראה שאף פעם לא הזדקקתי לעבודה אמיתית", הוא אומר. עמיתיו בסוכנות הנדל"ן מכירים את הקריירה השנייה שלו. "הם גם יגיעו לסט הצילומים השבוע", הוא מוסיף.

ברור שעבור ליין אין הבדל משמעותי בין מכירת פורנו למכירת נכסים. אחרי הכל, יש לו גישה לא רעה לעמק סן פרננדו. "תחשבו על זה. מי מכיר את העמק טוב יותר ממני? צילמתי סרטים בכל הבתים הללו. אני מכיר את השוק". חלומו הגדול הוא להציב בתחנות האוטובוסים פרסומות שלו מחבק את כל העמק.

פורנו על גבול ההיי-טק

הטריק לעשיית כסף בתעשיית הפורנו ב-2013 הוא למכור את מה שאי אפשר לגנוב. בכנס הנוכחי מציע טרקלין היוקרה הצנוע יותר מוצרי יוקרה עבור צרכני הפורנו הבררנים.

מייסדת-שותפה ומנכ"ל חברת לייד, קריאן רונינג, מחזיקה צעצוע מין לנשים, שעשוי מסלע וולקני. זהו אותו החומר, היא מציינת, שבו נעשה שימוש באנדרטה לזכר נפגעי ה-11 בספטמבר. המוצרים הוורודים והמינימליסטים של החברה הזו, שמקורה באוסלו, לא ייראו יוצאי דופן גם במוזיאון. המיתוג הוא דיסקרטי ומתוחכם, ומכוון למטרות הפצה. "אפשר למכור את המוצרים שלנו גם בחנויות ספרים", מציינת רונינג. "האם זה הרולס רויס של הוויברטורים?", אני תוהה. רונינג מזעיפה פנים, וחושבת. "יותר כמו אסטון מרטין", היא מחליטה לבסוף. "זה יותר כיף".


מוכרים הכל מהכל | צילום: רויטרס

ב-2009, ביקשה המייסדת-שותפה והמעצבת התעשייתית של לייד, ליין אנדרסון, לענות על שאלה אחת: "כיצד יכול עיצוב לעזור להתגבר על טאבואים?". כעת, מרוויחה החברה שלהן מפריחת שוק המוצרים האירוטיים, בעקבות הצלחת סדרת "50 גוונים של אפור", שהפכה עקרות בית לאנינות טעם בשוק מוצרי המין. עד כה, אומרות הנשים של לייד, היו התגובות נפלאות.

1,500 דולר לסצנה

הת'ר סטארלט מדגמנת לתמונות, והקהל מתאסף. היא וחברתה הטובה ביותר, כוכבת הפורנו מדיסון אייבי, מחופשות לדמויות מתוך סדרת המשחקים "האחים מריו". הת'ר לבושה כמו לואיג'י הסקסי, אך היא דומה שתי טיפות מים לשחקנים הקולנוע הת'ר גרהאם, ומציינת את ג'וליה רוברטס כשהיא נשאלת על מודל חיקוי.

ביל 23, הבחורה הבלונדינית מדייטון, אוהיו, אשר בין הסרטים האחרונים בהשתתפותה נמצאים "איירון מן XXX: פארודיית הסקס" ו"ציידי הלסביות 2", נמצאת בעסק 4 שנים. השנה, היא מועמדת למספר פרסים, כולל סצינת הלסביות הטובה ביותר. "אני ממש אוהבת את ההתרגשות", הוא מכריזה, ישובה על קצה ספה לבנה. "המקום ממנו אני באה הוא יותר מודחק מינית".

בסדר העולמי החדש בפורנו, לכוכבות יש ניסיון מגוון. סטארלט צילמה כ-300 סצנות ומשלימה הכנסה מדוגמנות עירום, מוצגי לייב און ליין, וריקוד במועדוני חשפנות ברחבי ארה"ב. ועדיין, היא מתוודה, "הייתי שמחה להיכנס לקולנוע המיינסטרים", למרות שכדי לעשות זאת, היא יודעת, "צריך משהו נוסף, מלבד להיות כוכבת פורנו".

בינתיים, עסקי הפורנו מתאוששים מעט, היא חושבת. המשכורות עולות מהשפל אליו הגיעו לפני שנה. אז, היא מספרת, נאבקו כולם כדי להרוויח שכר ראוי. "כעת אנו מתחילים למצוא דרך החוצה". היום, עומד שכרה על סצינת גבר-אשה על 1,500 דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן