משקיעים זרים מעוניינים לרכוש 30% מאג"ח ג' של אמפל

משקיעים זרים הביעו עניין ברכישת אג"ח של חברת אמפל. מחלקת החיתום של חברת מגדל המשמשת כמתווכת בין המשקיעים למחזיקי האג"ח של החברה העבירה הבוקר הצעה לרכישת 30% מהאג"ח מסדרה ג' תמורת 50 מיליון שקל במחיר של 26 אגורות. ההצעה מהווה תספורת של 75% מחוב החברה. 

במכתב של מגדל נאמר כי למשקיע "יש את הניסיון והיכולת הפיננסים הכלכליים והעסקיים על מנת לנתח את ההליך ולעמוד על הסיכונים והסיכויים של ההליך ולהגיש הצעה במסגרתו וכן יש לו את היכולת לשקול ולהבין את השלכות המס הקשורות בהליך ובמכירת האג"ח".

סדרה ג' כוללת חוב של 176 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. תוקפה של ההצעה צפוי לפוג מחר ב-17:00. במגדל מדגישים כי ההצעות הינם למכירת האג"ח "לצד ג' "שאינו קשור לבעל השליטה הקודם באמפל, יוסי מימן, ואינו רוכש את האג"ח עבור בעל השליטה הקודם". 

יוסי מימן, בעל השליטה הקודם של אמפל | צילום: אלירן אביטל

בימים אלה משלימים נציגויות האג"ח מהלך במסגרתו מועברת השליטה בחברת אמפל לידיהם. בחודש נובמבר הודיע בעל השליטה הקודם באמפל יוסי מימן כייעביר אותה לידי מחזיקי האג"ח. הנהלת החברה הודיעה על המהלך בפגישה בין ועדת הנושים שמונתה על ידי בית המשפט האמריקאי והחברה. מקורבים למימן טענו כי החלטתו התקבלה לאחר שהבין כי מיעוט בקרב מחזיקי האג"ח פועל לטרפד הסדר שיאפשר החזר של החוב למחזיקים וכי לא ניתן להגיע להבנות בנושא.

ההחלטה באה לאחר יותר משנה מאז נקלעה החברה למשבר בעקבות ההפיכה במצרים, בה השקיע מימן מאמצים רבים כדי להגיע להסדר חוב מול הנושים, עפ"י המקורבים. לפני כחודשיים וחצי הגישה החברה בקשה להגנה מפני נושים לבית משפט בניו-יורק. לאמפל 3 סדרות אג"ח בהיקף של 920 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן