משרד התקשורת: אסור לנהל מו"מ פרטני מול לקוח על מחירי חבילות

משרד התקשורת קובע כי לחברות התקשורת אסור לנקוט במדיניות של אפליית מחירים כלפי לקוחות שונים.

עמדת משרד התקשורת הוגשה בבקשה לאישור תביעה כתביעה ייצוגית, שהוגשה על ידי 6 לקוחות נגד החברות 012, שבבעלות פרטנר, ונטוויז'ן שבבעלות סלקום. הבקשה אוחדה עם בקשה דומה שהוגשה נגד החברות סלקום ובזק בינלאומי.

בכתב התביעה נטען כי החברות נוקטות במדיניות מכוונת של אפליית מחירים בין לקוחות, בעוד שעל-פי תנאי הרישיון הן אמורות להציע לכל הלקוחות הפונים אליהן מחיר זהה. בפועל, כל לקוח זוכה למחיר אחר, הרבה פעמים לפי גחמות של נציג השירות או כתלות ביכולת המשא ומתן שמנהל הלקוח.

בחודש ספטמבר התקיים דיון בכל הבקשות, והשופט יצחק ענבר החליט לבקש את עמדתו העקרונית של משרד התקשורת בנושא. אתמול הגיש משרד התקשורת את עמדתו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, עמדה אשר מקבלת כמעט באופן מוחלט את עמדות המבקשים.

לדברי המשרד, "אין החברות רשאיות להציע תוכנית תעריפים מיוחדת רק לחלק מלקוחותיהן, באופן שרירותי, ועליהן להציע תוכניות תעריפים לכל המנויים באופן אחיד ושוויוני שאינו גורר אפליה פסולה ביניהם, או תוכניות המוצעות למנויים לפי סוגם ויכולת המיקוח".
עוד קובע המשרד כי "הוראות הרישיון של החברה אינן מתירות לנהל משא-ומתן פרטני עם כל לקוח בהתאם ליכולת המיקוח שלו".

שר התקשורת, גלעד ארדן | צילום: מרק ישראל סלם

בהתייחס לתגובת חברת סלקום לבקשה לאישור התביעה הייצוגית, קובע משרד התקשורת כי "החברה יכולה להציע הטבת שימושים מוגבלת בזמן או כל הטבה אחרת המוצעת למנויים מסוימים, בין אם כחלק ממהלך של שימור לקוחות ובין אם מסיבה אחרת, ובלבד שאין מדובר בהטבה אשר שקולה בפועל למעבר של המנוי לתוכנית תעריפים ייעודית המוצעת למנויים מסוימים בלבד". "חברת סלקום אינה רשאית להציע תוכנית תעריפים מסוימת אך ורק ללקוחות שהיא חפצה ביקרם, על מנת לשמרם כלקוחות, ועליה לאפשר לכל המנויים הרלבנטיים המעוניינים בכך להצטרף לתוכנית כזו".

עו"ד ירון אלון ממשרד הורוביץ, אבן אוזן ושות' שמייצג את העותרים, מסר בתגובה: "החלטתו העקרונית של משרד התקשורת הינה יום חג ללקוחות חברות התקשורת, אשר עד עתה, עקב פערי מידע או חוסר יכולת לערוך בירורים מתאימים – היו משלמים מחירים גבוהים באופן דרמטי מהמחירים אותם היו משלמים לקוחות דומים עבור אותם השירותים בדיוק. מהראיות שהוצגו לבית המשפט עולה כי הפערים מגיעים להפרש של עשרות אחוזים בחודש. אנו תקווה שחברות התקשורת יפנימו מעתה את החלטת משרד התקשורת ויפעלו בהתאם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן