מתגברות ההערכות: מיקרוסופט על סף רכישת נוקיה

יומיים לאחר ההשקה של הטאבלט שלה בשבוע שעבר, ערכה מיקרוסופט יום עיון למפתחים שרצו ללמוד עוד על הווינדוז-פון 8. זו תהייה פלטפורמת הסמארטפון הראשונה של מיקרוסופט שתתבסס על ווינדוז 8 ולא על ווינדוז CE. זוהי קפיצה מצוק ניסיון הכל-או-כלום אחרון מצד מיקרוסופט ונוקיה לשוב ולעלות על מרכבת הסמראטפונים. יום העיון, כמו גם ההייפ הנלווה אליו בבלוגוספירה הרלוונטית, כבר היה אפוף די רמזים כדי לחשוד: מיקרוסופט כנראה תודיע בקרוב על רכישת נוקיה. יומיים לאחר מכן נודע כי פנטאגרון, יצרנית הטאבלטים החוזית של מיקרוסופט, עובדת גם על סלולרי עבור החברה.

רמזים. סמארטפון של נוקיה שהוצג בשבוע שעבר בטייוואן | צילום: רויטרס

באירוע העיון, ג'ו בלפיורה (מנהל מחלקת הסלולר של מיקרוסופט) השתמש במכשיר הטלפון שלו – פרוטוטייפ של ווינדוזפון 8 שנבנה בידי נוקיה – לשם הדגמות. נוקיה הייתה היחידה מבין חברות החומרה לסלולרים שנשאה דברים והציגה פרזנטציה באירוע. כבר כמה חודשים ידוע כי המפות של נוקיה יחליפו את המפות של 'בינג' בטלפונים של מיקרוסופט.  נוקיה גם תספק את פתרונות התקשורת טווח 0 לווינדוז פון 8. שתי החברות, מיקרוסופט ונוקיה, הודיעו שתיהן בנפרד, על שותפות עם 'זינגה' להצבת המשחקים "מילים עם חברים" ו"דרו סאמת'ינג'", הפופולריות על מכשירי אפל, במכשירי הלוּמיָה של נוקיה. כנראה שכך ייעשה גם בכל מכשירי הווינדוז פון מעכשיו. כמו כן הודיעה נוקיה כי אפליקציית הניווט בנהיגה שלה, תהייה זמינה לא רק למכשירי הלומיה באופן בלעדי כי אם גם לווינדוזפון. 

אתרים דוגמת "בייט" אף מעריכים כי ההודעה על רכישת החברה, או לפחות על רכישת חטיבת ייצור הסלולריים שלה, עוד לפני סוף 2012 – כנראה בצמידות כלשהי להודעת אפל על השקת האייפון 5. לנוקיה יש כרגע תקרת שוק נמוכה למדיי – כ- 10 מיליארד דולר. מיקרוסופט כבר שילמה 6 מיליארדים על רכישת אקוואנטיב, פירמת מודעות אונליין, ו- 8.5 מיליארד עבור סקייפ, כך שהוצאה של 10-12 מיליארדים על נוקיה איננה רעיון מופרך.

הדגים מהמכשיר האישי. ג'ו בלפיורה בפרזנטציה ביום העיון | צילום: רויטרס

נוקיה איבדה כשני שלישים מערכה מאז אוקטובר – מחיר המניה שלה ירד מ-7$ ל- 2.5$. גם השקתה את מודל הדגל שלה לאחרונה, לומיה 900, שלא יוכל להשתדרג לווינדוז 8 – צפויה גם היא להוריד עוד ממכירותיה. תחת נסיבות אלו, קשה לראות מדוע תעניק נוקיה את חוות הייצור שלה לידי מיקרוסופט שלא על רקע הפיכתה של הראשונה – לחלק מן השנייה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן