מתחילים בירוק: יום המסחר הראשון בחודש דצמבר ננעל בעליות שערים

חודש המסחר האחרון בתל אביב לשנת 2015 נפתח היום במגמה חיובית, על רקע מגמה זהה בבורסות אירופה ובמסחר בוול סטריט בשעה זו. בבורסות אירופה מתנהל כעת המסחר במגמה מעורבת. את עיקר תשומת הלב המשיכה לרכז גם היום עונת הדו"חות, כשרשת "מגה" פרסמה דו"חות מאכבים במיוחד. בנוסף, המשך הדיונים במתווה הגז במסגרת וועדת הכלכלה של הכנסת המשיכו גם הם לעורר עניין.

ברחבי העולם, כאמור, נרשמות כיום עליות שערים – ואלו הגיעו גם לברוסה בתל אביב, שם ננעל היום המסחר במגמה חיובית. מדד ת"א 25 התחזק ב-0.8%, מדד ת"א עלה ב-0.9% ומדד הבנקים טיפס ב-0.4%. מדד התקשורת נסחר סביב רמות הפתיחה, מדד הנדל"ן התחזק ב-1% ומדד הנפט והגז עלה ב-0.5%.

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, אמרה בוועדת הכלכלה הדנה במתווה הגז, כי בנסיבות הקיימות "בנק ישראל תומך באימוץ המתווה שאישרה הממשלה". פלוג ציינה כי יש לזרז את פיתוח מאגר לווייתן, מאחר ו"כבר היום, המערכת המזרימה את הגז ממאגר תמר אינה יכולה לספק את מלוא הביקוש לגז טבעי בשעות השיא. ברור אם כך, כי ללא השקעות נוספות בתשתית, בעוד מספר שנים הביקוש לגז טבעי יהיה גבוה מיכולת ההספקה של מאגר תמר והמשק יידרש לרכישה שוטפת של דלקים שהם יקרים ו/או מזהמים הרבה יותר". על רקע הדיונים בוועדה, המשיכו לרכז מניות שותפויות הגז תשומת לב, כאשר דלק קידוחים התחזקה ב-1%, אבנר טיפסה ב-1.4% ורציו נחלשה ב-0.3%.

מניות חברות המזון נמצאות במוקד בעקבות פרסום הדוחות הרבעוניים: קבוצת אלון רבוע כחול נפלה ב-3.9% בעקבות פרסום נתונים מאכזבים של רשת מגה. החברה רשמה צניחה של 37% בהכנסות ונפילה של 38% במכירות. מניית רמי לוי – שיווק השיקמה התחזקה ב-1.6%, למרות הצניחה אתמול. החברה רשמה רווחים בסך 16 מיליון שקל בלבד ברבעון הקודם – נפילה בשיעור של 23%. גם חברת פריון זינקה היום והוסיפה 5.9% לערכה לאחר שדיווחה על רכישת חברת הפרסום "אנדרטון" עבור 180 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן