מתחילת השנה משכו תושבי חוץ מעל 4.5 מיליארד דולר

תושבי חוץ המשיכו בחודש מאי את המגמת המימושים, כך עולה מנתונים שפירסם היום בנק ישראל. על פי הדוח שפורסם, תושבי חוץ מימשו נטו בחודש מאי כ-790 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות וכ-400 מיליון דולר במק"מ. כמו כן, באג"ח הממשלתיות הנסחרות בחו"ל נרשמו במאי מימושים נטו בהיקף של כ-120 מיליון דולר. מתחילת השנה מימשו תושבי חוץ באפיקים אלו כ-4.5 מיליארד דולר.

עוד עולה מהדוח כי סך ההשקעות של תושבי חוץ במניות ישראליות הסתכם במאי ב-160 מיליון דולר, , זאת לאחר השקעות נטו בהיקף של כ-440 מיליון מתחילת השנה. במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל נמשכו נטו כ- 210 מיליון דולר. ההשקעות הישירות במשק, שבוצעו דרך מערכת הבנקאות המקומית, הסתכמו במאי בכ-740 מיליון דולר, כאשר עיקר הפעילות התרכזה בענף ההייטק.

בנוסף, הדוח מראה כי בחודש מאי השקיעו תושבי ישראל במניות זרות בחו"ל בהיקף כולל של כ-300 מיליון דולר. המשקיעים המוסדיים והמגזר העסקי השקיעו נטו כ-410 מיליון, אשר קוזזו חלקית על ידי המימושים של משקי הבית שהסתכמו בכ-110 מיליון דולר.

בתחום האג"ח הסתכמו ההשקעות של תושבי ישראל בחו"ל ב-15 מיליון דולר ובהשקעות הישירות בחו"ל הושקעו 50 מיליון דולר נטו על ידי אזרחים ישראלים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן