מתחרה לוויז? גוגל השיקה בישראל את אפליקציית הניווט הקולי

לאחר תקופה ארוכה בה Waze הייתה הלהיט בתחום הניווט בישראל, ופחות מחודש אחרי ההשקה הכושלת של האפליקציית הניווט M8 של Telmap, הזירה מתרחבת עם כניסתה של שחקנית גדולה במיוחד – גוגל. העדכון האחרון שהגיע לאפליקציית Google Maps שדרג גם את המשתמשים הישראלים, שכן כעת האפליקציה מציעה ניווט קולי בעברית מלאה, גם במפות וגם בהדרכה קולית ליעד – גם בגרסאות האנדרואיד וגם באפליקציית Google Maps החדשה לאייפון, אשר זמינה החל מאתמול גם למשתמשי האפסטור הישראלים.

נתניה פינת תל אביב

אחת מהאפשרויות הבולטות ביותר שניתן למצוא בגרסה החדשה של אפליקציית הניווט מבית גוגל, היא אפשרות חיפוש קולי בעברית ואפשרות ניווט קולי, גם הוא בעברית מלאה. אפשרויות נוספות ומוכרות שמציעה האפליקציה כוללות אפשרות להגדיר את מסלול הנסיעה ולהמנע מכבישי אגרה או כבישים מהירים, אפשרות לצפות ולעבור על המסלול ודרך הניווט לפני היציאה לדרך וכמובן האפשרות לכבות את הניווט הקולי, במידה ואתם חוששים שיסיח את דעתכם.

צילום: רויטרס

חשוב לציין, כי החיפוש הקולי של גוגל עובד באמצעות שירות Google Dictation וניתן לחפש באמצעותו יעדים לנסיעה בעברית, אך נוסיף כי שירות ה-Dictation בעברית עדיין נמצא בשלבי בטא. כמו כן, בכדי לקבל את שירות המפות והניווט בעברית מלאה, על המשתמש לשנות את שפת הממשק בהתאם, לשפה העברית, עקב היעדר אפשרות פנימית לשנות את שפת הממשק של Google Maps.

בנוסף, בעת הניווט ניתן להוסיף או להוריד שכבות מידע נוספות על גבי המפה, הכוללות תחנות דלק, בנקים, מסעדות, מגרשי חניה ואף מצב התנועה בכבישים בהם אנו נוסעים. האפליקציה עצמה כוללת את היסטוריית החיפושים שלנו ואף מציעה לנו אפשרות לשמור מקומות קבועים או מועדפים, כך שנוכל לנווט אליהם במהירות ובמספר לחיצות כפתור בודדות, במקום להזין את הכתובת בכל פעם מחדש.

בכל הנוגע לתצוגה המפה עצמה, גם כאן ניתן לשנות במעט את הסביבה ולהחליף את המפה הסטנדרטית "והמשעממת" בתצוגת לווין המציעה מעט יותר אינפורמציה. חשוב להבהיר כי במידה ואתם נוסעים אל דרך שאינכם מכירים, אנו ממליצים לכם להשאר עם המפה הידועה והמוכרת, כדי שתהיו בטוחים באיזה רחוב עליכם לפנות.

מתחדשת ומחדשת

הגרסה החדשה של Google Maps אמנם מביאה עמה אפשרות חדשה לניווט, אך בעת ההפעלה מבהירה כי עדיין מדובר בפיצ'ר שנמצא בשלב בטא. בנוסף, האזהרה שמציגה האפליקציה מוסיפה כי המידע על התנועה אינו מועבר בזמן אמת, וההכוונה של התוכנה עלולה להיות שגויה, מסוכנת, אסורה או אפילו כזאת הכוללת מעבורות (כנראה שבמקרה של ישראל, פשוט השתמשו באזהרת ברירת המחדל ולא ממש טרחו להתחשב בעובדה שאין לנו באמת מעבורות כאן). כמו כן, מציינת האזהרה בפתיחה כי ההכוונה להולכי הרגל עלולה לקחת אתכם לדרכים ללא מדרכות או שבילים מסומנים ואידיאליים להליכה, ואף ההכוונה עבור רוכבי האופניים עלולות גם הן לכלול דרכים לא אידיאליות לרכיבה. וכמובן, האפליקציה מבקשת מהמשתמשים בכל תוקף – תשמרו את העינים פקוחות ועל הכביש.

לצד השדרוגים המדוברים, החליטה גוגל להשיק את אפליקציית המפות שלה גם למשתמשי iOS 6 הישראלים. כלומר, במידה ושדרגתם למערכת ההפעלה החדשה מבית אפל ונאלצתם להתמודד עם מפות אפל, כעת תוכלו לגשת אל חנות האפליקציות ולהוריד, סוף סוף, את Google Maps למכשירכם. חשוב להבהיר כי גרסת iOS כוללת גם היא את אפשרויות הניווט הקולי, כך שמשתמשי האייפון אינם נשארים מאחור.

לכתבה המקורית בניוזגיק

כתבות נוספות מניוזגיק:

אפליקציות כחול לבן: לתפוס טרמפ, לערוך סרטונים ולגלות היכן יהיה צל באוטובוס

Project Ray: פלטפורמת מובייל לעיוורים ולקויי ראייה

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן