מתחרה נוסף לאייפון? גוגל מפתחת את הדור הבא של הסמארטפונים

חברת גוגל מפתחת בימים אלה את הדור הבא של הסמארטפונים, כך דווח בוול סטריט ג'ורנל. המכשיר החדש המכונה אקס פון מפותח על ידי חברת מוטורולה, אותה רכשה גוגל השנה ועל פי ההערכות הוא צפוי להיות שונה לחלוטין מכל הסמארטפונים הקיימים כיום בשוק. מקורבים לפרויקט מעריכים כי גוגל תנסה לנגוס בנתח השוק של שתי המתחרות העיקריות שלה בתחום: אפל וסמסונג. 

על פיתוח ה-X פון אחראית מחלקת החומרה החדשה של גוגל. בנוסף מתפתחת החברה גם אקס טאבלט שיהיה מושתת על אותה מערכת הפעלה כמו הסמארטפון החדש, זאת במקביל למכשירים מליין האנדרויד הקיימים כיום. 

פיתוח המכשירים החדשים מתקיים במקביל לקרבות הפטנטים אותם מנהלת גוגל בשנה האחרונה מול חברת אפל. בנוסף תתחרה גוגל גם בחברה הקוריאנית סמסונג, אשר בזכות הטמעת מערכת האנדרויד במכשיריה הפכה ליצרנית הסמארטפונים המובילה בעולם.

 
צילום: רויטרס

מנכ"ל מוטורולה דניס וודסייד סירב להתייחס למוצרים בפיתוח אך בראיון שקיים לאחרונה אמר כי הם בהחלט יהיו שונים מכל מה שמוצע בשוק הסלולר כיום. עוד הוסיף וודסייד: "אמנם מוטורולה ידעה זמנים קשים לאחרונה, אך כעת בזכות תמיכתם של בעלי המניות של גוגל יש בידינו את המשאבים לעשות דברים גדולים". 

מי שעומד מאחורי הפיתוח של האקס פון הוא חבר צוות המפות של גוגל לשעבר, ליאור רון. לדברי מקורבים לפרויקט, בין החידושים שיציג הסמארטפון יהיו גם ימצלמה משוכללת המאפשרת צילום פנורמי בטכנולוגיה מתקדמת ותוכנות המאפשרות הצגת צבעים חדים יותר. בנוסף צפוי האקס פון לכלול גם מסך גמיש שניתן לשנות את צורתו בהתאם לצורך. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן