מתנדנדת: מה גורם לחוסר היציבות במסחר היומי בוול סטריט?

כל מי שעוקב בשבוע האחרון מקרוב אחר וול סטריט, שם לב בוודאי כי המדדים העיקריים פותחים את הבוקר בראלי, רק כדי לשנות כיוון אחר הצהריים ולעבור לירידות. כך היה בכל ימות השבוע חוץ מיום חמישי. מה יכול להסביר את התבנית הזו? והאם המשקיעים צריכים להיות מודאגים?

אז קודם כל אפשר להירגע. אין סכנה לשוק השורי. אחת הסיבות לתבנית היא עצבנות בשל המצב הגיאופוליטי המתוח סביב אוקראינה. זו בהחלט סיבה לדאגה בהתחשב בכך שהדבר עלול לבשר התלקחות מחודשת של המלחמה הקרה – דבר שיחתור תחת הגלובליזציה והרווחים מהם נהנו התאגידים הגדולים עד כה.

תנודתיות מרובה. התנהגות וול סטריט בשבוע האחרון

הסבר פחות ברור מאליו לתנודתיות של וול סטריט, הוא היחלשותו הבלתי צפויה של היואן שתפס לא מעט סוחרים בצד הלא נכון של השוק -נאבקים לגייס כספים במסחר נזיל במיוחד בוול סטריט. על אף שלא מדובר בסכנה משמעותית לשוק הרחב בשלב זה, המשך היחלשותו של היואן יכולה להצית חיכוכים במסחר בין וושינגטון ובייג'ין. אך זוהי דאגה עתידית.

הסבר נוסף למתרחש הם הזרמים המתנגשים של סנטימנט המשקיעים כאשר ה-S&P מגיע לגבהים חדשים. סנטימנט שורי נדחף על ידי בצע לרווחים נוספים, וסנטימנט דובי נדחף על ידי הפחד לאבד את הרווחים שנצברו עד כה.

בכל מקרה, עם פתיחת שבוע המסחר החדש, צריך לזכור שניסיון לחזות את מהלך השוק בקנה מידה יומי הוא מאוד לא מדויק. לכן המומחים ממליצים למשקיעים להתרכז בעקרונות הבסיסיים של השוק ולא בתנודות שלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן