מתקנים את העולם: האם ההשקעה החברתית הפכה למיינסטרים?

לצערנו עוד מוקדם להגיד כי ההשקעה החברתית הפכה למיינסטרים אך בתקופה האחרונה בהחלט ניתן לומר כי התחום הפך לפופולארי במיוחד. את התגברות התודעה לתחום חשים היטב גם בישראל וב-25 לפברואר יקיים פורבס כנס יזמות חברתית טכנולוגית שיכלול גם תחרות סטארט-אפים בתחום ה-Tech for Impact.

להרשמה לכנס

בינתיים בעולם ממשיך התחום להתחזק ולאחרונה הגדיר אותו דיוויד ברוק, בטור הפופולארי שלו בניו יורק טיימס, "ככלי המבטיח ביותר בתחום הסוציו-קפיטליסטי":

"ההשקעות מסוג זה אמנם אינן הולכות להחליף את הממשל, אך מדובר באחד מתוך מספר כלים לפתרון בעיות חברתיות. אם אתם מעוניינים להשאיר את חותמכם בעולם אך לא בטוחים כיצד לעשות זאת זה הכלי בשבילכם. יום אחד הממשלות ישוחררו ממצב האין מוצא שבו הן נמצאות היום ותוכניות חדשות בתחום יחלו לצוץ. אך אין שום תחזית שהדבר יקרה בקרוב ולכן הקפיטליזם הסוציאליסטי הוא תחום יצירתי ודינמי יותר בו תרצו להשקיע את זמנכם".

מספר המשקיעים החברתיים נמצא כעת בעלייה. בבריטניה, מחקר חדש ממרכז היזמים מצביע על כך שאחד מתוך כל ארבע משקיעים בוחר להשקיע בחברה חברתית. הפורום הכלכלי העולמי שם לב לתופעה והחלו לקדם את הנושא בעצמם. אחת מהיוזמות האחרונות אף נקראת "הפיכת השקעות חברתיות בר קיימא למיינסטרים". לפי סקר של הפורום הכלכלי, 124 משקיעים חברתיים דיווחו על ניהול 46 מיליארד דולר בהשקעות חברתיות. ב-2014 הם אף השקיעו 12.7 מיליארד דולר נוספים (עלייה של 10.6 מיליארד דולר משנת 2013).

כאמור המגמה העולמית החשובה מתעצמת גם בישראל והיא תעמוד במרכז הבמה בכנס פורבס ליזמות חברתית טכנולוגית שיתקיים ב-25 לפברואר בתיאטרון "הבימה" בתל אביב. משתפי הכנס, ביניהם יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, יו"ר "כולנו" משה כחלון ופרופ' טרכטנברג,  יציגו את הנושא ממגוון רחב של זוויות ראייה, במטרה להעלות לדיון ממשי את התחום המסקרן, ואת השפעותיו האפשריות – בארץ ובעולם. נראה כי שנת 2015 תהיה השנה בה תחום ההשקעות החברתיות ימריא לגבהים חדשים.

לאתר הכנס

רוצים להשתתף בכנס? דוברים וחסויות: 054-4446803

או באימייל: [email protected]


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן