מתקרבת להסדר חוב: אי.די.בי החלה במגעים עם הבנקים

האם חברת אי.די בי בדרך להסדר חוב? החברה בשליטתו של נוחי דנקנר הודיעה היום כי היא נמצאת במגעים עם הבנקים לצורך גיבוש מתווה מוסכם לחיזוק בסיסה הפיננסי של החברה". המשא ומתן עם הבנקים מבוסס על הסכם עקרונות עליו חתמה החברה עם מחזיקי האג"ח, במסגרתו הוחלט על הזרמה של 180 מיליון שקל לאי.די.בי על ידי גנדן בתמורה לדחיית החוב עד חודש מארס הקרוב. 

על פי ההסכם, עליו חתמה אי.די.בי אחזקות בתחילת החודש,תזרים גנדן החברה הפרטית שבבעלותה נמצאת אי.די.בי 180 מיליון דולר, זאת בתנאי שאדוארדו אלשטיין, המחזיק ב-30% מהחברה יממש את האופציה וישקיע בה 75 מיליון דולרים נוספים.

על פי ההסכם עד סוף מארס תזרים גנדן 120 מיליון דולר לאי.די.בי ובסוף מאי תזרים 60 מיליון דולר נוספים. חברת אי.די בי התחייבה להציג תוכנית להסדר פריסת התשלומים למחזיקי האג"ח שלה עד חודש אפריל 2013.

בהנחה שישולם החוב למחזיקי האג"ח במועד שנקבע, לחברה ישארו נכסים נזילים בהיקף של 131 מיליון שקל אולם בנוסף יש לחברה חוב בנקאי, הכולל קרן וריבית בהיקף של 291 מיליון שקל אותו היא תדרש לשלם עד סוף יוני 2013. 

בתחילת החודש פרסמה סוכנות הדירוג S&P דוח לפיו אי.די.בי אחזקות עומדת לפני אירוע כשל פירעון בטווח המיידי. לטענת הסוכנות "החברה מצויה בסכנה ברורה, מידית ומתמשכת לאירוע כשל פירעון , בין אם כתוצאה מאי תשלום בזמן של אחת או יותר מהתחייבויותיה מכל סיבה , ובין אם כתוצאה מהגעה להסכמה על הסדר חוב עם נושי החברה. במידה והחברה תצלח את החודשים הבאים ותעמוד בכל התחייבויותיה בזמן, היתרות הנזילות שלה צפויות להתרוקן עד תחילת יוני 2013, אלא אם תקבל הזרמות הון נוספות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן