Forbes Israel Logo
נאומי אוסקה בטורניר אוסטרליה. צילום: Shutterstock
נאומי אוסקה בטורניר אוסטרליה. צילום: Shutterstock

לא משחקת לפי הכללים: כך נאומי אוסקה הפכה לספורטאית הרווחית בעולם

הטניסאית הצעירה עקפה לא מעט ספורטאים ותיקים ונכנסה למקום ה-12 ברשימת האתלטים הרווחים בעולם ע"פ פורבס. כעת, לאחר שפרשה מטורניר חשוב, מומחים מעריכים כי היא רק תמשיך להתעשר

משנה את כללי המשחק כשהיא בת 23 בלבד, נאומי אוסקה, שחקנית הטניס המעוטרת, הפכה השנה לאתלטית הרווחית ביותר בעולם. בשנה האחרונה היא הרוויחה כ-60 מיליון דולר, 55 מיליון דולר מחסויות בלבד, ובכך ניצחה ספורטאיות מוכרות וותיקות ממנה ונכנסה למקום ה-12 ברשימת הספורטאים הרווחים ביותר בעולם על פי פורבס, תוך שהיא עוקפת טניסאים אגדיים אחרים כמו רפאל נדאל.

שמה של אוסקה עלה לכותרות לאחר שניצחה בניצחון דרמטי את סרינה וויליאמס באליפות ארה"ב בשנת 2018, מאז הספיקה לנצח את וויליאמס פעם נוספת. עם זאת, לאחרונה שמה הוזכר בהקשרים חיוביים פחות, לאחר שנקנסה ב-15 אלף דולר לאחר שסירבה להשתתף במסיבות עיתונאים ובמחויבויות תקשורתיות אחרות הקשורות בהשתתפות בטורניר הצרפתי היוקרתי הרולאן גארוס.

רפאל נדאל. צילום: Shutterstock
רפאל נדאל. גם אותו אוסקה עוקפת בסיבוב. צילום: Shutterstock

אוסקה טענה כי הרקע לסירוב הוא העובדה שהיא מתמודדת עם חרדות קשות ודיכאון בשנים האחרונות, מה שמונע ממנה למלא את התחייבויותיה. ההסבר לא התקבל בעין יפה בקרב מארגני הטורניר וגרר כאמור קנס כספי ואחריו את פרישתה המתוקשרת של אוסקה מהטורניר באופן מוחלט.

כיצד הפרשה דווקא מועילה לשחקנית הרווחית? כדי להשיב על השאלה יש להתייחס לרקע האישי המיוחד של אוסקה. עם אם יפנית ואב שהוא חצי תושב האיטי וחצי אמריקאי, השחקנית הצעירה בידלה את עצמה ממקצוענים אחרים בתחום והפכה לאחת מפעילות הצדק הבולטות למען זכויות מיעוטים. לא מעט מהחסויות והקמפיינים שהשיגה במהלך הקריירה שלה היו קשורים באופן הדוק לפועלה החברתי.

כעת, עם התבטאויות פומביות ונוגעות ללב בנוגע למצבה הנפשי, נראה כי עולם חדש של אפשרויות לשיתופי פעולה מסחריים נפתח בפניה. חברות רבות מיהרו להתבטא לטובת השחקנית ולתמוך בבחירתה לפרוש מהטורניר ובתוך כך לדאוג לרווחה האישית ולבריאות הנפש שלה.

חברת נייקי פרסמה הצהרת תמיכה באוסקה בה נכתב: "אנו כחברה מכירים באומץ שהפגינה נאומי אוסקה בכך ששיתפה את העולם בחוויות הקשורות בבריאות הנפש שלה". מותגים גדולים אחרים כמו יצרנית הרכבת ניסאן, מותג האופנה המוכר ליוויס, חברת מאסטרקארד ומותגי על נוספים הביעו גם הם תמיכה בטניסאית ופרסמו פוסטים בנושא ברשתות החברתיות שלהם.

כאמור, מרבית ההון שצברה אוסקה קשור בשיתופי הפעולה שלה עם נותני החסויות. בשנה שעברה היא שיתפה פעולה עם 15 נותני חסות, לרבות ענקית הטכנולוגיה גוגל, מותג האפנה העילית לואי ויטון ועוד, מה שמיצב אותה לצד ספורטאי ענק אחרים שהרוויחו מספר חסויות דומה באותה השנה כמו רוג'ר פדרר, טייגר וודס ולברון ג'יימס.

"הבחירה של אוסקה לפרוש מהטורניר החשוב הזה ככל הנראה לא תגרום למפלתה אלא דווקא לצמיחתה. אני לא צופה שייגרם כל נזק למותג שלה", אומר ג'ו פבריטו, מרצה שיווק בכיר באוניברסיטת קולומביה, "מבחינה אישית ומקצועית, לסיפור הזה יהיה ככל הנראה סוף טוב עבורה. היא יכולה להשיג באמצעותו לא מעט ספונסרים חדשים".

"כיום מותגי העל שמים המון דגש על מעורבות חברתית ועל מודעות לשיח הציבורי. אני מעריך שמדובר בנושא השישי או השביעי בחשיבותו מבחינת סדר היום השיווקי של החברות הגדולות בשנה-שנתיים האחרונות. אוסקה תחווה בקרוב ימים טובים יותר, גם מבחינת הקריירה שלה כספורטאית מקצועית וגם כשגרירה של מותגים שונים. אם היא תחזור לעין הציבורית לאחר הפרישה כשהיא במצב טוב יותר ותהיה פתוחה לגבי זה בכלי התקשורת אז מדובר בסיפור קאמבק מעולה, ואין דבר טוב מזה עבורה", מסכם פבוריטו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.