Forbes Israel Logo
ספורט וכסף - אילוסטרציה: Shutterstock
ספורט וכסף - אילוסטרציה: Shutterstock

אלופי השכר: הספורטאים הרווחיים ביותר בעולם לפי דירוג פורבס

למרות שנת הקורונה - הכסף המשיך לזרום לכיסם של חברי נבחרת העילית של עולם הספורט. אלו שני המתאבקים שמתמודדים ראש בראש על המקום הראשון ברשימה

על פניו נראה ששנת 2020 לא תהיה שנה שרוב ספורטאי העולם יזכרו לטובה. במשך רוב חודשי השנה הם נאלצו לשבת בבית, לספוג קיצוצים של עשרות אחוזים משכרם או לשחק מול יציעים ריקים ב-״בועות תחרותיות״– שלא לדבר על ספורטאים אולימפיים שעברו שנה סיוטית בעקבות דחיית האולימפיאדה בטוקיו – שוב ושוב. הכל בגלל אותה מגפה גלובלית שטלטלה ענפי ספורט שלמים וגרעה מיליארדי דולרים מהספורט המקצועי.

ובכל זאת, עבור נבחרת העילית של הספורט העולמי הדברים לא היו יכולים להיות טובים יותר – לפחות מבחינת כמויות הכסף שהמשיכו להרוויח, גם בשנה מטורפת שכזו.

על פי דירוג של עשרת הספורטאים שיאני השכר של מגזין פורבס, האתלטים בעלי השכר הגבוה בעולם רשמו רווח גולמי לפני מס בסך 1.05 מיליארד דולר – עלייה של 28% מהסכום הכולל שהרוויחו עשרת המרוויחים המובילים שנה קודם לכן.

סכומי הכסף האדירים שהרוויחו הספורטאים רשמו במהלך 12 החודשים האחרונים (מאי 2020 – מאי 2021), נמוכים ב-10 מיליון דולר בלבד מהשיא שנרשם בשנת 2018 – אז שלשל לכיסו המתאגרף מספר אחד בעולם, פלויד מייוות'ר, סכום אסטרונומי של 285 מיליון דולר. את רוב הסכום צבר מייוות'ר בזכות קרב בודד שערך מול הלוחם האולטימטיבי של אומנויות הלחימה המשולבת, כוכב ה-MMA – קונור מקגרגור.

פלויד מיי'וותר. צילום: Shutterstock
פלויד מיי'וותר. צילום: Shutterstock

השנה – מקגרגור הוא זה שהצליח להנחית את האגרוף המנצח, לאחר שהצליח למנף את הפופולריות האדירה שצבר בקרבות ה-UFC (Ultimate Fighting Championship) אל מחוץ לזירה – אותה תרגם להצלחה עסקית מסחררת. לוחם הקרבות האירי מדורג במקום הראשון מבין הספורטאים המרוויחים בעולם לאחר שגרף בשנה האחרונה 180 מיליוני דולרים – רובם נבעו ממכירת מניות מותג הוויסקי המצליח שלו Proper No. Twelve תמורת לא פחות מ- 150 מיליון דולר.

זו הפעם הראשונה של הספורטאי בן ה-32 במקום הראשון ברשימה והופעתו השנייה בעשירייה הפותחת לאחר שבשנת 2018 דורג במקום הרביעי עם 99 מיליוני הדולרים שהרוויח בעיקר בזכות אותו קרב מפורסם מול מייוות'ר. 

קונור מקרגור. צילום: Shutterstock
קונור מקרגור. צילום: Shutterstock

ליונל מסי, מי שנחשב לכוכב-העל של הכדורגל העולמי ומוכתר על ידי רבים כגדול ביותר בהיסטוריה של הענף, מסתפק רק במקום השני ברשימת הספורטאים המרוויחים של פורבס – מקום שהפך לפוזיציה מוכרת עבור הכוכב הגדול של ברצלונה בשנים האחרונות לאור דשדושה המתמשך של קבוצתו.

בשנה החולפת הוסיף הכוכב הארגנטינאי לחשבונו 130 מיליון דולר, בין השאר בשל מכירת חסויות, השתתפות בפרסומות ושיתופי פעולה עם מותגי אופנה. החלק הגדול ביותר במרכיב ההכנסות של מסי מגיע מחוזה השכר המפלצתי עליו חתם מול הנהלת ברצלונה בנובמבר 2017, במסגרתו התחייב המועדון הקטלוני לשלם לכוכב הארגנטינאי שכר נטו שנתי של כ-90 מיליון דולר.

ליאו מסי. צילום: Shutterstock
ליאו מסי. צילום: Shutterstock

יחד עם מענקי חתימה ונאמנות ובונוסים שונים הצטברו בשנים האחרונות סכומי העתק שהרוויח מסי ליותר מ-600 מיליוני דולרים, בזכות אותו חוזה שכר שנחשב עד היום לחוזה הגדול ביותר בהיסטוריית הספורט העולמי.

על הסכומים שמרוויח מסי, יכול כריסטיאנו רונאלדו, כוכבה הגדול של יובנטוס, רק לחלום – על אף שאין לו שום סיבה להתלונן לאור 120 מיליוני הדולרים שהרוויח בשנה האחרונה.

הכוכב הפורטוגלי שמדורג במקום השלישי ברשימת הספורטאים המרוויחים ביותר, הפך בפברואר האחרון לסלבריטי הראשון בעולם שחצה את רף ה-500 מיליון עוקבים בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר.

האתלט המוכשר בן ה-36, חתום על חוזה לארבע שנים ששווה בממוצע 64 מיליון דולר בשנה. כמו כן, יש לו חוזה לכל החיים עם מותג בגדי הספורט המצליח נייקי, והוא בעל מותג  עולמי מצליח לא פחות – CR7, מאחוריו פועלים מספר עסקים, הכוללים בין היתר ליין של בגדים ממותגים, אביזרים וגם מלונות וחדרי כושר.

במקום הרביעי, עם רווחים של 107.5 מיליון דולר, נמצא כוכב ה-NFL, דאק פרסקוט, הקוורטרבק של דאלאס קאובויס, הקבוצה בעלת השווי הגבוה ביותר בעולם. פרסקוט חתם על חוזה לארבע שנים בסך 160 דולר, בונוס חתימה שמן לא פחות בסך 66 מיליון דולר. החוזה העניק לכוכב הקאובויס את כרטיס הכניסה למועדון ה-100 מיליון דולר.

את החמישייה המובילה חותם הכוכב הגדול של ליגת ה-NBA ומי שנחשב כאחד הכדורסלנים הגדולים בהיסטוריה של ליגת הכדורסל הטובה בעולם, לברון ג׳יימס, שגרף רווחים של 96.5 מיליון דולר בשנה האחרונה.

אלוף העולם הטרי שהוביל את קבוצתו ה-׳לוס אנג׳לס לייקרס׳, לאליפות רק באוקטובר האחרון, פעיל מאוד על המגרש, אך גם מחוצה לו. מלבד חוזה השכר עליו חתם עם הלייקרס בדצמבר 2020, במסגרתו הוא מרוויח 85 מיליון דולר בשנתיים, ג׳יימס הוא גם כוכב הוליוודי מבוקש, הפרזנטור החדש של חברת פפסיקו ובעל מניות בקבוצת FSG (Fenway Sports Group), המחזיקה בין השאר בשליטה על קבוצת הבייסבול ׳בוסטון רד-סוקס׳ ובמועדון האנגלי ליברפול – שתיים מקבוצות הספורט בעלות השווי הגבוה בעולם.

במקום השישי ברשימה עומד הכדורגלן ניימאר (95 מיליון דולר), במקום השביעי שחקן הטניס האלוף רוג'ר פדרר (90 מיליון דולר), במקום השמיני – אלוף הפורמלה 1 לואיס המילטון (82 מיליון דולר), במקום התשיעי שחקן הפוטבול טום בריידי (76 מיליון דולר) ובמקום העשירי- שחקן הכדורסל קווין דוראנט (75 מיליון דולר).

צילום הכתבה: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.