נאמני מעריב לעובדים: גייסו את המשאבים הדרושים וקנו את העיתון

תפנית בפרשת מעריב? הנאמנים שמונו לטפל בעיתון, עורכי הדין שלמה נס וירון ארבל, שלחו מכתב לעובדי מעריב ובו הם מברכים על הצעתם של "עיתונאים בכירים" לרכוש את העיתון. "אנו מקבלים פניות אלה בברכה רבה. יהיה לנו סיפוק רב לקבל הצעה עסקית משמעותית והולמת דווקא מעובדי מעריב", לשון המכתב. "ברמה ההיסטורית, אולי יהיה בכך משום המשך דרכו של מייסד העיתון ד"ר עזריאל קרליבך".

הנאמנים כותבים לעובדי העיתון כי לאור מצבו הפיננסי של מעריב יש למצוא רוכש מהר ככל הניתן בכדי להעביר את העיתון "כעסק חי". בהמשך המכתב הם אף מציינים את הדד-ליין להגשת הצעות ומאיצים בעובדים המעוניינים להגיש בקשה רצינית עד ה-9.10. "אם תשכילו לגייס את המשאבים הדרושים ואתם, העובדים, תהיו בעלי המניות של מעריב הדבר יהווה פריצת דרך בעיתונות הישראלית בעשרות השנים האחרונות" נכתב לעובדים.

יהיו בעלי המניות של העיתון? הפגנת העובדים | צילום: מרק ישראל סלם

הנאמנים ציינו כי יעמדו לצד העובדים וישתפו פעולה עם הצעות שיגיעו "אנחנו מצידנו איננו חוסכים כל מאמץ כדי למצוא רוכש במחיר הטוב ביותר, שגם יפעיל את העיתון, וגם יעסיק מספר גדול ככל האפשר של עובדים" כתבו הנאמנים במכתב.

אחת העובדות בעיתון הגיבה למכתב ואמרה כי "הרעיון שעובדים ירכשו את העיתון אינו חדש לנו, זה רעיון שרץ כבר זמן מה והוא אכן נשקל ברצינות" אם זאת הוסיפה כי הדבר החשוב ביותר לעובדים כרגע הוא הבטחת הפיצויים והפרשות הפנסיה כמו גם דאגה למשכורת של ספטמבר.

בתוך כך אישרה היום השופטת ורדה אלשיך, סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, את בקשת הנאמנים להקצות 16 מיליון שקלים להמשך פעילותו הזמנית של העיתון, בתקווה כי יימצא רוכש. "יש חשיבות רבה בניסיון ההבראה של קבוצת מעריב, נוכח ערכה הסגולי המשמעותי כעסק חי, העובדים הרבים שהיא מעסיקה, ואף שיקולים משמעותיים נוספים, שחלק מהם קשור גם לחשיבות העיתונות וחופש העיתונות", דברי השופטת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן