נגמרו החגיגות: המשימות שעומדות בפני שר התקשורת

לא מעט אתגרים צפויי לשר התקשורת הנכנס, גלעד ארדן. כדי להקל עליו מעט בכניסה לתפקיד, הנה כמה עצות:

1. אל תצליח יותר מידי, ואם נכשלת בהצלחה מסחררת כלשהי, יחס אותה לראש הממשלה, ומוטב לאחד מיריביך הפוליטיים. אתה הרי לא רוצה להיות היו"ר הבא של מינהל מקרקעי ישראל.

2. הכרז על תמיכתך בחיסול מועצות הרשות השנייה והכבלים שאבד עליהן הכלח, והחלפת המשרד ברשות עצמאית. בקש מראש הממשלה להקים ועדה בינמשרדית שתמליץ על הטיפול בנושא. מנכ"ל משרדך, עדן בר טל, יספר לך באריכות כיצד ניסה להקים את הרשות ונכשל. השורה התחתונה פשוטה: מנגנון בירוקרטי , מיותר ומסואב ככל שיהיה, אינו אמור לחסל את עצמו. ממשלת ישראל מסוגלת להשטיח כל מדינה ברדיוס 2,000 קילומטרים, אבל לא להזיז פקיד נחוש מכיסאו. תן למישהו אחר לשבור את הראש.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

3. טפל ביסודיות בחברת דואר ישראל: החברה צוברת הפסדי עתק בגלל תעריפים לא ריאליים המוכתבים לה על ידי הממשלה, גיבנת של התחייבויות העבר, שינויים בענף וקושי להתחרות בשוק החופשי. אין טעם להניח לחברה להידרדר למשבר או להזרים לה סיוע חירום שרק ידחה ויעצים את המשבר הבא.


צילום: מרק ישראל סלם

4. קבע פגישה דחופה עם שר הביטחון החדש ודבר איתו על האצת פינוי התדרים לשימוש החברות הסלולריות: כבר עכשיו אתה בדילמה לא פשוטה כיצד לחלק את מעט התדרים החדשים בין חמש החברות שהוריש לך כחלון. העיכוב בפינוי התדרים שבשימוש משרד הביטחון מעכב את המעבר לדור התקשורת הבא, ואם לא יימצא פיתרון מהיר אנחנו עלולים למצוא את עצמנו לראשונה בהיסטוריה בעומס יתר של הרשתות והידרדרות ברמת השירות הסלולרי.

5. שיטת האסדרה (רגולציה) על ענף הטלקומוניקציה פשטה את הרגל מזמן, ויש לעודד את הנהלת משרדך להתחבר מחדש למציאות: תשתיות התקשורת נפתחו בפני מפעילים וירטואליים וכל יזם יכול היום לספק שירותי תקשורת מכל סוג שהוא ללא צורך בבעלות על תשתית. התלכדות הרשתות, הנייחות והאלחוטיות, כמעט הושלמה. שיטת האסדרה של משרד התקשורת אינה מכירה במציאות זו, ומבחינה עדיין בין חברת סלולר לחברת תקשורת נייחת, מחייבת את החברות ב"הפרדה מבנית" בין העסקים השונים שמזמן אינם שונים, ואינה מתמודדת עם עידן הטלוויזיה האינטרנטית המאפשרת לכל אחד כמעט להיות בעל רשת טלוויזיה רב ערוצית. 

6. אין צורך ללחוץ על yes ו-HOT להוריד מחירים: דאג לפיתוח שירותי השידור הדיגיטלית (עידן פלוס"). הלקוחות יגלו בהדרגה שניתן לשלב את שידורי החינם בממיר המאפשר קליטה סלקטיבית של ערוצים, ולחסוך אלפי שקלים בשנה. HOT ו-yes כבר יישרו קו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן