נולד בארגנטינה, למד בהרווארד: דרכו של מנואל טרכטנברג, מועמד מפלגת העבודה לתפקיד שר האוצר

פרופסור מנואל טרכטנברג הוצג היום במסיבת עיתונאים מיוחדת לרגל הצטרפותו לרשימת מפלגת העבודה לבחירות הקרובות לכנסת, כשיו"ר המפלגה יצחק (בוז'י) הרצוג הצהיר כי טרכטנברג יהיה שר האוצר הבא – אם תצליח המפלגה לזכות בבחירות ולהרכיב את הממשלה הבאה.

טרכטנברג מוכר היטב לציבור הישראלי, בעיקר מאז עמד בראש "וועדת טרכטנברג" אשר הוקמה בעקבות "מחאת האוהלים" של קיץ 2011. אז עמד טרכטנברג בראשה של וועדה מיוחדת לבחינת פתרונות שונים למצוקת יוקר המחיה בישראל. כבר בחודש ספטמבר אותה שנה הגישה הוועדה את המלצותיה, אשר אושרו על ידי הממשלה (דאז), אך לטענת רבים נמנעה מיישום רבות מן ההמלצות. בשנת 2012 פרסם בנק ישראל מחקר מיוחדד, ממנו עלה כי כ-70% מההמלצות אכן התקבלו על ידי הגורמים הרלוונטיים, גם אם רבות מהן טרם יושמו הלכה למעשה.

בעקבות פעילותו בוועדה, טרכטנברג הוזכר לא אחת כמועמד להצטרף לחיים הפוליטיים. הוא הוזכר כאחד היועצים הקרובים לאוזנו של שר האוצר יאיר לפיד, ורבים קראו ללפיד לצרפו למפלגתו כמעין אוטוריטה כלכלית. לפני כשבועיים הצהיר טרכטנברג כי הוא מצטרף דווקא למפלגת העבודה – והבוקר, כאמור, גם יו"ר המפלגה הצהיר על התפקיד אשר הוא מייעד לו.

שר האוצר הבא? טרכטנברג | צילום: ישראל הדרי

טרכטנברג עבר קברת דרך ארוכה עד למעמדו הנוכחי. הוא נולד בכלל בארגנטינה, ועלה לישראל בצעירותו. לאחר שסיים לימודי כלכלה באוניברסיטה העברית (תואר ראשון ושני), טס לארה"ב בכדי להשלים את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת הרווארד. בהמשך שב לישראל, שימש כראש החוג לכלכלה באוניברסיטת ת"א, והתקדם בסולם הדרגות עד לדרגת פרופסור מן המניין (הדרגה הגבוהה ביותר בעולם האקדמי).

מעבר לפעילותו האקדמית, טרכטנברג מעורב כבר שנים בפעילות הציבורית בישראל. בין היתר הוא שימש כראש המועצה הלאומית לכלכלה, כיועץ בכיר למספר משרדים ממשלתיים, ובתפקידו האחרון שימש כראש הות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב) של המועצה להשכלה גבוהה, וכמובן שעמד בראש "וועדת טרכטנברג" המפורסמת.

כעת, כאמור, טרכטנברג הפך ברגע למועמד לגיטימי לתפקיד שר האוצר הבא של ישראל. בנוסף לקשריו האישיים והידע המקצועי, טרכטנברג מקושר לבנק ישראל בערוץ נוסף – שכן אשתו נדין משמשת כמשנה לנגידת הבנק קרנית פלוג.

הצטרפותו של טרכטנברג ל"נבחרת" של מפלגת העבודה נחשבת לחיזוק משמעותי, לבטח בתחום החברתי-כלכלי עמו כה מזוהה טרכטנברג. אם מפלגת העבודה היא שתרכיב בסופו של דבר את הממשלה הבאה, לפחות מינוי אחד יהיה סגור מראש – ואנו נראה את טרכטנברג נכנס למשרד האוצר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן