נוקיה השיקה את הסלולרי הראשון עם WhatsApp מובנה

בעוד שלאחרונה זוכה נוקיה לתשומת לב רבה בזכות קו הסמארטפונים מבוססי ה-Windows Phone שלה, לומיה, היא משקיעה במקביל אנרגיה רבה בניסיון למנף את ניסיונה בתחום המכשירים הפשוטים והזולים עם קו מכשירי ה-Asha ("תקווה"). הבוקר הכריזה החברה על תוספת חדשה וייחודית לסדרה – Asha 210, טלפון בסיסי בעל מקלדת מלאה ומקש ייעודי לתקשורת עם החברים.

הטלפון הראשון עם כפתור WhatsApp

Asha 210 הוא טלפון מסורתי, המבוסס על מערכת ההפעלה S40 של החברה ומנווט באמצעות מקש כיווני הממוקמם מתחת למסך רבוע בגודל 2.4 אינצ' וברזולוציה של 320×240 נקודות. לכאורה, המפרט שלו לא כולל הפתעות מיוחדות: מצלמה אחורית בעלת חיישן 2 מגה-פיקסל, זיכרון מובנה של 32MB עם חריץ הרחבה לכרטיסי MicroSD עד 32GB, קישוריות WiFi, בלוטות' ו-Micro USB וסוללה בקיבולת 1,200mAh המספיקה לעד 12 שעות דיבור, עד 14 שעות גלישה ועד 40 שעות האזנה למוזיקה. אפילו התקשורת הסלולרית שלו מיושנת, ומסתפקת בטכנולוגיית דור 2.5 (GPRS).

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אך החברה מציגה את המכשיר כדרך אידיאלית לשמור על קשר עם החברים, ולא רק בזכות מקלדת ה-QWERTY הפיזית המקלה על כתיבת מיילים והודעות באמצעות האפליקציות המובנות המשולבות בספר הכתובות: בין מקש החיצים למקש המענה/חיוג, נמצא לחצן ייעודי לגישה ישירה לאפליקציות תקשורת. בגרסאות האירופיות והדרום-אמריקאיות של המכשיר זהו כפתור פייסבוק, המשמש לגישה לרשת החברתית. אך הייחוד האמיתי שלו הוא בגרסאות המיועדות למזרח התיכון, לאסיה ולאפריקה, בהן מתנוסס על הכפתור סמלה של אפליקציית הודעות החינם הפופולארית WhatsApp.

צילום: 

לדברי החברה, זהו הטלפון הראשון בעולם המציע שילוב של אפליקציית המסרים, ולכבוד שיתוף הפעולה בין שתי החברות מציעה האחרונה למשתמשי ה-Asha 201 שירות חינם כל עוד המכשיר בחזקתם. זאת בניגוד למשתמשי אנדרואיד, אייפון ו-Windows Phone, אשר מתבקשים לשלם עבור השירות דולר לשנה החל מהשנה השנייה.

בנוסף לתכונות המיועדות לסייע למשתמשים לשמור על קשר עם החבר'ה, מצויד המכשיר גם בטכנולוגיה בשם Slam, המאפשרת שליחת פרטי קשר או קבצי מולטימדיה בין מכשירים תואמים דרך קישוריות הבלוטות' ללא צורך בהתעסקות בהגדרות החיבור. כמו כן, הוא כולל את דפדפן ה-Nokia Xpress, המכווץ את הנתונים על שרתי נוקיה ע"מ לזרז את טעינת העמודים ולחסוך בנפח הגלישה היקר, ושירות Nokia Nearby, המשתמש בנתוני המיקום המחושבים ע"י אנטנות המפעיל הסלולרי כדי לספק למשתמש מידע על עסקים ונקודות עניין בקרבתו.

המכשיר צפוי להגיע לשוק בהמשך הרבעון (כלומר: תוך כחודשיים) בשלל צבעים ובגרסאות בעלות חריץ SIM בודד או כפול, ומתומחר ב-72 דולר (כ-260 שקל). עכשיו רק נשאר לחפש צרכנים שמעוניינים במכשיר כזה בעידן שבו סמארטפונים סינים או מכשירי בלקברי מקוריים נמכרים במחיר של דולרים בודדים.

לכתבה בניוז גיק

לכתבות נוספות מניוז גיק:

ראש בראש מול דרופבוקס, ביטורנט השיקה את BiTorrent Sync

מכשירי Firefox OS נחטפו מהמדפים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן