נוקיה מציגה: הטענת מכשירים באמצעות ברקים

נראה כי למרות שנרכשה על ידי מיקרוסופט, נוקיה אינה מאבדת מהלהט שלה. החברה עובדת בימים אלה יחד עם מספר מדענים במטרה לבדוק דרכים חדשות, מעניינות ואפילו קצת מסוכנות להטענת המכשירים הסלולריים שלהם: באמצעות ברקים.

לשם המטרה נעזרת נוקיה במדענים מאוניברסיטת Southampton שחברו יחדיו לפרוייקט מעניין במיוחד, במסגרתו מעוניינים הצוותים לבדוק האם ניתן לרתום את האנרגיה המופקת ממכת ברק, ולהמיר אותה לאנרגיה שימושית. ליתר דיוק, הקבוצה החליטה לבדוק האם ניתן להשתמש באנרגיה על מנת להטעין מכשיר סמארטפון.

הקבוצה השתמשה בזרם חשמלי שנוצר באמצעות שנאי שיצר זרמים לסירוגין, אותם תיעלו אל נקודה מסויימת, מרווח בעובי של פחות מסנטימר אליו הועברו 200,000 וולט – חום וזרם הדומים לזה של מכת ברק ממוצעת. הזרמים הללו הועברו אל שנאי שליטה שני, בו השתמשו על מנת לטעון את מכשיר הסמארטפון, נוקיה לומיה 925, שלשמחת החוקרים אכן הצליח להטען.


צילום: מתוך הסרטון המצורף

ניל פאלמר, אחד מהחוקרים הראשיים ציין כי החיווט במכשירי נוקיה הוא זה שעזר לייצב את מכתב הברק, מה שאפשר לסוללה להטען. מדובר בנקודה חשובה, שכן אחת מהבעיות העיקריות בכל הנוגע לשימוש בברקים כמקור חשמל היא העובדה שהם בלתי צפויים, ולא ידוע מה בדיוק הם עלולים לעשות למכשירים במידה ויפגעו בהם, או בשנאים שלהם.

עוד הוסיף פאלמר כי נוקיה הייתה זאת שניגשה אליהם עם הרעיון לניסוי, והם התלהבו מהאתגר שהציבה בפניהם. הגילוי הנוכחי מוכיח שניתן להטעין מכשירים באמצעות חשמל המועבר באוויר, ומדובר בצעד לקראת הבנת הכוח הטבעי והפיכתו לאנרגיה. כמובן שמדובר בצעד הראשון וייתכן וישנה דרך לרתום את כוחם של הברקים לשימוש והטענה של מגוון רחב של מכשירים, ולא רק סמארטפונים או סוללות בעלות קיבולת נמוכה.

כריס וובר, סגן נשיא מכירות ושיווק בנוקיה, הוסיף כי תוצאות הניסוי הנוכחי יכולות להוות פוטנציאל להתנעת רעיונות ופיתוחים חדשים בכל הנוגע לטעינת מכשירים סלולריים. כך שאם יש משהו אחד חיובי שעדיין אפשר להגיד על נוקיה, זה שהיא ממשיכה לחשוב מחוץ לקופסה ושלל הפטנטים שהוציאה עד היום מעיד על כך.

אם אתם שואלים אותנו, המסקנה העיקרית שלנו מהניסוי הנוכחי היא שהסרט "בחזרה לעתיד" הופך למשהו הרבה יותר מציאותי – ועכשיו רק נשאר לנו למצוא מכונית דלוריאן משומשת ולהתחיל לעבוד על פיתוח ובניית מכונת הזמן שלנו.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

הדרך הזולה ביותר לשדרג ל-Windows 8.1

Themer תאפשר לכם לעשות הכל על מסך הבית באנדרואיד



הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן