נחתם הסכם העברת השליטה בנמל אילת לפפו ספנות

הושלמה העברת השליטה בנמל אילת לפפו ספנות. החברה בבעלות האחים נקש רכשה את הרישיון להפעלת הנמל ל-15 תמורת 120 מיליון שקל. בנוסף קיבלה החברה אופציה להפעלת הנמל ל-10 שנים נוספות תמורת 105 מיליון שקל. מימוש האופציה מותנה בעמידה בהיקפי סחר מינמליים. 

אירוע החתימה על ההסכם נערך היום במשרד האוצר בירושלים. זר האוצר יובל שטייניץ בירך על הסכם ואמר: "כולנו תקווה כי הפרטת נמל אילת תביא להרחבת פעילותו, שיפור רמת השירות, הפחתת התעריפים ועוד". 

מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן אמר: "סיומו המוצלח של הליך ההפרטה מהווה הישג חשוב ויש לזכור שהוא נועד לייעל ולשפר את נמל אילת, על מנת שנוכל להעצים את העיר ולהרחיב את הסחר הבינ"ל. יש לקוות כי אם סיומו של הליך ההפרטה בנמל אילת, יימשך תהליך ההפרטה בנמלי אשדוד וחיפה".

נמל אילת | צילום: וויקיפדיה

ממלא מקום מנהל רשות החברות רוני פרידמן הוסיף: "פיתוח הנמל יקדם את ענף הנמלים שהשפעתו על המשק בכלל, ועל כיסו של האזרח בפרט הינה משמעותית ביותר. בנוסף, ההסכם יתרום לפיתוחה של העיר אילת".

נמל אילת הוא הראשון מבית הנמלים בישראל המועברת לידיים פרטיות. במכרז על הפעלת הנמל השתתפו בנוסף לחברת פפו ספנות גם חברת ממן מקבוצת תעבורה וחברת בת של כימיקלים לישראל. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן