נחתם הסכם למכירת הפניקס לקבוצה הסינית יאנגו תמורת 1.95 מיליארד שקל

דלק חתמה על ההסכם למכירת אחזקותיה בחברת הפניקס (52.3%) ליאנגו גרופ הסינית תמורת 1.948 מיליארד שקל. כך דיווחה הקבוצה שבראשות יצחק תשובה לרשות ניירות ערך. ההסכם נחתם עם חברתYango Investment PTE. LTD שהינה חברה פרטית שמקום התאגדותה בסינגפור והיא חברת בת של חברת .Fujian Yango Group CO. Ltd, קבוצת אחזקות משמעותית המאוגדת ופועלת בסין במגוון תחומים שונים ובכללם פיננסים, חינוך, בריאות, נדל"ן ומסחר בינלאומי.

לפני כחודש וחצי חתמה דלק עם יאנגו גרופ מזכר הבנות למכירת השליטה בחברת הפניקס במחיר שלא יפחת מ-1.85 מיליארד שקל, התמורה עליה חתמה דלק עם חברת פוסון הסינית לפני כשנה. הסכום בו נמכרה הפניקס ליאנגו גבוה ב-100 מיליון שקל. יש לציין, שפוסון לא קיבלה אישור לעיסקה מהמפקחת על הביטוח, דורית סלינגר. גם העסקה עם יאנגו מותנית באישור הממונה. עוד מציינת קבוצת דלק בדיווח שלה, כי התמורה תשלם במלואה במזומן במועד הסגירה, וכי היא תישא ריבית בשיעור 4.75% בשנה החל מה-1 בינואר 2017.


סלינגר. העיסקה מותנית באישורה | צילום: דוברות האוצר

כפי שדיווחה הפניקס לפני כחודש וחצי, אם תבשיל העסקה עם יאנגו, יקבלו 2,700 עובדי הפניקס מבעלת השליטה דלק מענק מכירה בסך כולל של 11 מיליון שקל (כ-4,000 שקל בממוצע לעובד).

אין וודאות לסגירת העסקה

ההסכם עם יאנגו הסינית כולל מצגים מפורטים של החברה בהתייחס לקבוצת הפניקס והתחייבויות של החברה ממועד החתימה ועד מועד הסגירה לרבות בהקשר להמשך עסקי הפניקס ואופן ניהולה וכן התחייבויות לאחר הסגירה בהקשר של אי תחרות עם עסקי הפניקס. בנוסף כולל ההסכם התחייבות לשיפוי המוגבלת בסכום ובתקופה בקשר עם הפרה של מצגים, התחייבויות וכן שיפויים ספציפיים לאירועים מיוחדים.

ההסכם כולל כאמור תנאים מתלים הכוללים בין היתר אישורים מגופים ממשלתיים לרבות: היתר שליטה מאת הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, אישור רשות ניירות ערך, אישור הבורסה לניירות ערך בתל אביב בע"מ וכן אי קיומו של אירוע בעל השפעה מהותית לרעה (MAE) על עסקי הפניקס עד למועד הסגירה.

כמו כן נקבעו בהסכם תנאים לביטולו על ידי המוכר או הקונה במקרה של הפרות שונות. כן נקבע כי אם לאחר 6 חודשים ממועד החתימה על ההסכם לא הושלמו התנאים לסגירה, לכל אחד מהצדדים להסכם קיימת הזכות להודיע לצד השני על ביטולו. "אין ודאות כי יתמלאו כל התנאים המתלים לצורך השלמת העסקה", מציין מנכ"ל קבוצת דלק אסי ברטפלד בדיווח לבורסה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן