נחתם הסכם לשיפור תנאיהם של עובדי הקבלן במגזר הציבורי

תקופת בחירות מניבה גם דברים חיוביים: שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ויו"ר ההסתדרות הכללית, עופר עיני, חתמו על ההסכם המלא לשיפור שכרם ותנאי העסקתם של עובדי השמירה והניקיון במשרדי הממשלה. עקרונות ההסכם יחולו גם על הגופים הנתמכים והמתוקצבים על ידי רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות.

בחודש פברואר השנה חתמו שר האוצר ויו"ר ההסתדרות על מסמך עקרונות באשר לשיפור שכרם ותנאי העסקתם של עובדי הקבלן בתחום השמירה והניקיון במשרדי הממשלה. לאחר ההסכם, השכר המינימלי המשולם לעובדי השמירה והניקיון במגזר הציבורי על ידי ספקי השירותים יעלה ל-4,500 ₪. כמו כן, השכר של אחראי שמירה וניקיון יעלה ל – 4,700 ₪.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי ההסכם החדש, יינתנו לעובדי הקבלן מספר הטבות המשפרות באופן ניכר את תנאיהם של עובדי הניקיון והשמירה: הפרשת קרן השתלמות בשיעור של 7.5% (הגובה המקסימאלי במגזר הציבורי), שי לחג הגדלת דמי ההבראה וההפרשות לפנסיה כאשר תנאים אלו יועמדו בדומה לתנאיהם של עובדי המדינה.

שטייניץ | צילום: מרק ישראל סלם

עיני אמר היום כי מדובר בהסכם פורץ דרך. "מהיום והלאה עובדי הקבלן צמודים להסכם השכר במגזר הציבורי.  אם נלך למאבק ונעלה את שכרם של עובדי המגזר הציבורי גם עובדי הקבלן ייהנו מזה. זה סעיף שפורץ דרך לקראת תיקון יותר גדול". עיני הדגיש שיחד עם זאת ההסכם שנחתם היום הוא תחילת הדרך ולא סוף הדרך. "אני מפנה את שר האוצר לדו"ח העוני שמראה שאחוז גבוה מכלל העניים הם אנשים עובדים. הצלחנו להחזיר היום חלק מהכבוד אבל לא את כול הכבוד כולו.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ: "ההסכם שנחתם היום הוא חלק ממהלך כולל לפתרון מצוקתם של העובדים החלשים במשק. מטרתנו המרכזית היא לחזק עובדים חלשים ולצמצם פערים. מהלך זה כולל שלושה נדבכים עיקריים: העלאת שכר המינימום, פריסה ארצית למס הכנסה שלילי, וההסכם שנחתם היום, שמשפר את תנאי העסקה והשכר של עובדי הקבלן בתחום הניקיון והשמירה".

על רקע ההסכם, יצא היום האיגוד הכל ארצי של חברות הניקיון והאחזקה בקריאה לשר האוצר להחיל את ההסכם גם על עובדי הניקיון במגזר הפרטי. יו"ר האיגוד, דרור אטרי, בירך על ההסכם אולם ציין כי ההסכם גורם ליצירת שני מעמדות עובדים – עובדים במגזר הציבורי בעלי תנאים משופרים, ועובדים המועסקים במגזר הפרטי במגזר הפרטי. "צו השעה מחייב את כולנו להוביל להסכם משותף שיחול על כלל עובדי הניקיון", ציין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן