ניו יורק ניו יורק: הישראלי שפותח ליזמים דלתות ב"תפוח הגדול"

כמו שאוהדי כדורגל חולמים על ברצלונה, אוהבי אמנות מפנטזים על רומא ואניני טעם חושבים כל העת על פריז, כך יזמים בכל רחבי העולם מכוונים למקום אחד בלבד – עמק הסיליקון בקליפורניה, שהפך עם השנים לבירת היזמות וההייטק העולמית ומאגד את היזמים, המנהלים, המשקיעים ואנשי מקצוע נוספים (ממפתחים ועד מעצבים) המובילים בעולם. אך בעוד יזמים ישראלים רבים מחפשים בנרות קשרים אפשריים לעמק הסיליקון, היזם הישראלי אייל בינו מזמין אותם דווקא לניו יורק. שם, הוא מאמין, קשריו האישיים יכולים לסייע רבות ליזמים במאמציהם להשגת מימון.

לכל הכתבות, הדירוגים והראיונות: עשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

בינו מתגורר בניו יורק כבר 15 שנה, שבמהלכן הספיק להשלים שני תארים, לעבוד בשורת תפקידים בכירים בחברות ייעוץ עסקי, ולתחזק מערכת קשרים אישיים ענפה ויציבה. "לפני חמש שנים עבדתי כיועץ לפיתוח עסקי, והמון יזמים ישראלים פנו אלי בלי הפסקה כדי שאעזור להם לפתוח דלתות וכדי שאקשר אותם למשקיעים בעיר", הוא נזכר. "הבעיה היא שגם אם היתה להם פגישה מצוינת, היזמים היו חוזרים אחריה לארץ, ושיתוף הפעולה היה נעצר. קשה לנהל כזה דבר מרחוק". 

לאחר שזיהה את הצורך, החליט בינו לספק גם את הפתרון. הוא הקים את תכנית Global Innovators, שמטרתה לקשר בין יזמים נבחרים לבין משקיעים, מנטורים ובכירים נוספים בתעשיית ההייטק המתפתחת בניו יורק. לאחר ארבע שנות פעילות כבר עמד בלב רשת ענפה של יזמים ומשקיעים מרחבי העולם, ובעיקר – הבין היטב כיצד לפנות לאנשים בעתיד.

"הרבה מהחברות הישראליות מתאימות יותר לניו יורק". בינו | צילום: יח"צ

השלב הבא הגיע בשנה שעברה, אז היה אחד ממקימי ICONYC Labs, תוכנית אקסלרטור שמביאה מיזמים ישראלים נבחרים לניו יורק – ומקשרת בינם לבין בכירי התעשייה בעיר, שבה פועלים כמה מהמשקיעים והקרנות הגדולים בעולם. "האמריקאים שונים מאוד מהישראלים", הוא מסביר. "בארץ כולם מכירים את כולם, שם זה ההפך המוחלט. גם התחרות על תשומת הלב של המשקיעים אדירה, ולכן החברות חייבות עזרה בהגעה לאנשים הנכונים". מבין חמש החברות שהתקבלו למחזור הקודם, ארבע השלימו סבבי גיוס ממשקיעים בעיר, וגם בינו המשיך לבסס את מעמדו מול המשקיעים האמריקאים בתור "קונקטור" מרכזי לשוק היזמות הישראלי.

"החשיבות של הגישה לאנשים הנכונים כיום היא דרמטית", הוא טוען. "יש כל כך הרבה חברות שנלחמות על מקום ביומן של משקיעים, של אנשי מדיה, של נותני שירות ועוד. לנו יש יכולת למפות את האקו־סיסטם הזה לעומק: לא רק איזו קרן מתמחה באיזה תחום, אלא גם בתוך אותה קרן – איזה שותף מתאים יותר לאיזה סוג של חברה. זו עבודה של שנים, וזה מאמץ שלא עוצר לרגע.

"בעמק הסיליקון מחפשים פנטזיות שישנו את העולם, בניו יורק מחפשים חברות מוכחות שמביאות כסף. הרבה מהחברות הישראליות מאוד מתאימות לניו יורק, ואנחנו פה כדי לעזור להן", מסכם בינו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן