ניצחון לערוץ 10: הסכם העברת התוכנית "הישרדות" לרשת בוטל

ערוץ 10 ניצח בקרב על "הישרדות". בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום כי הסכם העברת הזכויות על תוכנית הריאליטי בין חברת Castaway לבין רשת מבוטל. בית המשפט העניק לערוץ 10 אפשרות להיכנס למשא ומתן עם חברת ההפקות האנגלית על שידור עונה נוספת של הישרדות, זאת בהתאם לסעיף בחוזה שנחתם בין הצדדים המעניק לו זכות ראשונים על כך. 

בהחלטתו אמר השופט כי האופן בו הודיעה חברת Castaway לערוץ 10 על ביטול ההסכם עימו על ידי הודעת מייל אינו תקף, בהתאם לחוזה בין הצדדים, שכן לא מדובר בהודעה רשמית ולכן ההסכם בין השתיים עדיין תקף.

צילום: יח"צ

עוד הוסיף השופט כי בהתאם לחוזה בין ערוץ 10 ל-Castaway ניתנת לו אופציה לפיצול רכישת העונה הבאה של התוכנית מרכישת העונות הקודמות וכי הוא יכול להיכנס למשא ומתן על רכישה זו החל מהפרק האחרון של העונה השישית ששודרה בקיץ האחרון.  השופט קיבל את טענת ערוץ 10 כי לא הייתה בכוונתו לבטל את האופציה המדוברת או להפסיק את שידורי התוכנית. 

בפסק הדין כתב השופט גינת: "חוזים יש לקיים ויש לקיימם בתום לב" והוסיף: "אינני רואה כל מניעה לכך, שהצדדים להסכם ישבו לשולחן המשא ומתן, בתום לב, וינסו לגשר על המחלוקות ביניהם, למשל באמצעים פיננסיים, ובמידת הצורך במתן בטוחות מתאימות לקיום הסכם נוסף". 

בנוסף אמר השופט כי "העברת התוכנית ל"רשת", המהווה מתחרה ישיר של ערוץ 10, בפרט בתקופה כלכלית לא פשוטה העוברת על הערוץ, תגרום נזק משמעותי, כלכלי ותדמיתי, אולי בלתי הפיך, לערוץ זה". 

אתמול פורסם כי ערוץ 10 יקבל זיכיון לשנתיים נוספות של פעילות. במסגרת ההסכם שהושג, הערוץ יקבל הלוואה מהמדינה בסך 65 מיליון שקל ורון לאודר יאלץ להעמיד ערבות אישית של עוד 10 מיליון שקל. כחלק מההבנות התחייב הערוץ להעביר את פעילות חברת החדשות שלו לירושלים.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן