נמאס לכם ממקום העבודה? 8 טיפים להתפטרות בסטייל

מומחי תעסוקה מסכימים כי גם בעת עזיבה יזומה של מקום עבודה, עדיף תמיד להותיר על המעסיק את הרושם הטוב ביותר. לא משנה מהן הנסיבות שהובילו לסיום התפקיד, האופציה כי תשוב יום אחד לעבוד באותו המקום, והזיכרון האחרון של הבוס שלך ממך, תומכים בגישה זו; גם אם אתה שונא את הבוס ולא יכול לסבול את הקולגות שלך לעבודה, עדיף תמיד שלא לשרוף גשרים. כך תעשו זאת נכון.

1. כדאי להכין מבעוד מועד את הודעת ההתפטרות: התחילו עוד לפני כן לקחת את הדברים האישיים שלכם, כמו נתונים שנמצאים על המחשב, הביתה. יש לכלול ברשימות את אנשי הקשר ואת כל מה שהייתם רוצים לשמור לעצמכם. חברות מסוימות מראות לעובד את הדלת מיד לאחר שהוא מודיע על התפטרותו. ודאו כי אתם מוכנים לכך.

2. מומלץ כבר לפני כן להתחיל ולהכניס אנשים אחרים לעניינים. אל תתנדבו לעמוד בראש יוזמות חדשות, אולם לאחר ההודעה שלכם, הסכימו לקשור את כל הקצוות הרופפים.

3. קבעו פגישה עם הבוס ואל תעלו את הנושא כבדרך אגב. סגרו אחריכם את הדלת. מיסרו את ההודעה בקצרה, אבל עם חיוך על השפתיים. בחברות רבות נדרש ראיון פרישה במחלקת משאבי האנוש. אימרו דברים חיוביים על הבוס – זה עשוי לסייע לכם מתישהו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: IngImages ASAP

4. הבוס עלול לכעוס, להרגיש נבגד, או לפחות לחוש כי הוא תקוע. מדובר מבחינתו במידע קשה לעיכול. הכינו עצמכם נפשית לכך, ואל תשפטו אותו.

5. אם החלטתם לעזוב – אל תתפתו להעלאה במשכורת. במידה והבוס באמת מעריך אתכם, הוא כבר היה צריך לעשות זאת. בפעם הבאה שיקבלו עובדי החברה העלאה, אתם תישארו בחוץ.

6. הגידו לבוס כמה אסירי תודה אתם וכמה למדתם תוך כדי עבודה. גם אם אתם עוזבים בגלל שאתם שונאים את העבודה, הדגישו את החיובי; המעביד עשוי לסייע לכם עם אנשי קשר במקום העבודה החדש. הציעו לו את עזרתכם בתהליך החפיפה של המחליף.

7. אם אתם לא רוצה לספר לו בדיוק למה אתם עוזבים, אימרו פשוט: "קיבלתי הצעה שלא יכולתי לסרב לה".

8. כמחוות פרידה, הביאו ביום העבודה האחרון עוגות למשרד. כך תהפכו את יומכם האחרון בעבודה למתוק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן